"Ubat" Sakit Pinggang Ketika Hamil

05:44:00
Sakit pinggang dan sakit belakang adalah gejala yang sinonim dengan ibu hamil. Memang sangat stress jika mengalami sakit pinggang kerana banyak kerja akan tergendala. Ketika saya hamil, saya sering sakit pinggang seawal kandungan 3 bulan.

Semasa hamil,pinggang  saya memang rasa macam nak patah dua tambah-tambah apabila terpaksa berdiri lama ataupun duduk terlalu lama. Kadang-kadang nak tidur pun rasa tidak selesa disebabkan sakit pinggang ini.

Ramai yang cakap sakit pinggang ketika hamil adalah perkara biasa. Apakah sebab sakit pinggang ini berlaku kepada ibu hamil? Salah satu sebab sakit pinggang ketika hamil ialah kerana sering melakukan posisi yang salah ketika duduk, berdiri dan ketika hendak mengambil barang di bawah.

Nak tahu Tips Atasi Sakit Belakang? (klik Sini)

Disini saya nak kongsikan petua untuk atasi sakit pinggang ketika hamil

1) Tidurlah di atas tilam yang tidak terlalu empuk dan pusing tubuh ke sisi sebelum bangun

2) Elakkan daripada memakain kasut tumit tinggi kerana ia akan mengubah kedudukan pelvis tulang punggung.

3) Sentiasa jaga postur badan ketika berdiri, duduk dan ketika mahu mengangkat barang di bawah.

4) Cuba gunakan bengkung penyokong kehamilan jika terasa sangat sakit atau terpaksa berdiri terlalu lama.

Kebanyakan daripada kita akan terus mengambil ubat tahan sakit jika mengalami sakit pinggang. Tetapi, adakah itu jalan terbaik untuk ibu hamil? Tiada rawatan sakit pinggang untuk ibu hamil yang melibatkan ubat-ubatan kerana dibimbangi memberi kesan negatif kepada kandungan.

Oleh itu, pengalaman saya untuk atasi sakit pinggang ini ialah dengan mengambil OSTEMATRIX. Pil yang kaya dengan magnesium dan kalsium ini sangat membantu saya untuk lebih selesa tanpa sakit pinggang di saat hamil.Alhamdulillah, ia sangat berkesan kepada saya ketika hamil anak kedua. Saya lebih mudah membuat kerja dan aktiviti harian saya sedikit pun tidak terganggu disebabkan oleh sakit pinggang.

Nak tahu lebih lanjut mengenai OSTEMATRIX? (Klik sini)

Jika anda juga ibu hamil yang mempunyai masalah sakit pinggang seperti saya, boleh hubungi saya untuk saya bantu berikan konsultasi terbaik bagi mengurangkan sakit pinggang tersebut tanpa mengamalkan ubat-ubatan.

Jika anda masih tidak yakin dengan keberkesanan OSTEMATRIX ini, boleh klik video ini..




Nad
Call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.