4 CARA MENGURANGKAN RABUN JAUH SUPAYA "POWER" SPEK TAK NAIK BANYAK

05:07:00
Mata ialah anugerah Allah yang tidak ternilai. Oleh itu, jagalah ia dengan sebaiknya dan jauhkanlah daripada melakukan perkara yang boleh merosakkan mata.

Cik Nad sejak usia 10 tahun dah pakai cermin mata. Masalah rabun jauh Cik Nad ni mungkin disebabkan Cik Nad suka sangat suka tengok TV dekat-dekat. Ish, kan dah terima padahnya sekarang.

Runsing juga bila setiap kali buat check up mata, "power" cermin mata mesti naik dan silau semakin tinggi.Bila semunya naik maka naiklah juga kos nak buat cermin mata. Kan???

Tapi itu cerita 5 tahun dulu. Sekarang "power" cermin mata Cik Nad dah tak naik banyak. Cik Nad rajin amalkan 4 tips ni untuk mengurangkan rabun jauh iaitu :

1) Buat senaman untuk mengatasi kepenatan mata. Pejam dan celikkan mata berualang kali dengan pantas. Pusing mata ke atas, ke bawah, ke kiri dan ke kanan dengan pantas

2) Buat latihan memandang objek jarak jauh, tumbuhan dan objek hijau untuk membantu mengurangkan rabun jauh.

3) Minum air perahan lobak merah atau makan lobak merah supaya penglihatan menjadi lebih baik.

4) Mengamalkan membaca ayat-ayat Al-Quran setiap hari.

5) Amalkan memakan minyak ikan Omega Guard dan Carotomax Shaklee.

Alhamdulillah, sejak Cik Nad amalkan semua ni, "power" cermin mata memang tak naik banyak sangat. Nak dibandingkan dengan dulu, setiap tahun naik beratus-ratus. Lagi satu Cik Nad jarang dah tengok TV. Seriklah mata rosak sebab tengok TV. Cik Nad juga cuba meminimumkan penggunaan laptop dan hanya gunakan apabila perlu sahaja.

Semoga tips yang Cik Nad share di atas dapat membantu kawan-kawan ye. Kalau ada yang teringin nak amalkan Omega Guard dan Carotomax dan tak tahu nak beli di mana, bolehlah hubungi Cik Nad.

NAD
call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com

1 comment:

  1. Wow, amazing..Selain isinya yang sangat bermanfaat, kemasan artikelnya juga sangat bagus dan patut untuk dicontoh..thanks, saya akan selalu balik ke situs ini.. Update terus ya...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.