AKIBAT DEGIL, IBU HAMIL BERISIKO KEHILANGAN ANAK DALAM KANDUNGAN

05:45:00
Mengikut kajian, kebanyakan bayi mati semasa dalam kandungan atau selepas dilahirkan ialah kerana ibu tidak mengamalkan gizi yang sempurna ketika hamil. Andai ini dapat dicegah, ia dapat menyelamatkan nyawa 1.5 juta bayi setiap tahun. 

Walaupun kita hidup di dalam negara membangun yang sedang menuju kearah kemajuan, jangan terperanjat kalau masih ada ibu yang tidak mahu mengambil vitamin tambahan dengan alasan bayi akan besar. Katanya, saiz tubuh bayi yang besar itu akan menyukarkan proses kelahiran. Kedegilan ini merugikan kerana ia akan menimbulkan pelbagai masalah kandungan termasuklah keguguran. Jangan sehingga ia menimpa diri sendiri, baru terasa ingin berubah.


Antara kesan yang paling utama akibat menolak untuk tidak mengamalkan vitamin ketika hamil ialah ANEMIA. Anemia bukanlah masalah yang biasa-biasa kerana ia bakal menyebabkan kematian.

Walaupun ada segelintir yang menolak untuk mengamalkan vitamin ketika hamil, masih ramai yang terus setia amalkan vitamin ketika hamil. Begitu juga dengan Puan Aya yang mengalami masalah anemia ketika hamil dan memilih untuk mengamalkan vitamin. Jika anda nak tahu lebih lanjut mengenai kisah Puan Aya, boleh klik video di bawah.



Dari video tadi, kita dapat simpulkan bahawa anemia boleh di atasi dengan sangat mudah jika ibu-ibu amalkan pemakanan yang seimbang dan pada masa yang sama mengamalkan vitamin untuk tambah darah.

Jika anda adalah ibu yang sedang hamil dan tidak mengambil sebarang vitamin lagi, saya syorkan anda membuat pilihan seperti Puan Aya iaitu mengambil vitamin Shaklee. Anda boleh klik sini >>>>SET HAMIL SHAKLEE jika nak tahu dengan lebih lanjut.

Sekiranya anda telah melihat video di atas dan membuat keputusan untuk berubah, sesungguhnya saya tahu anda memang sangat serius untuk berubah. Hubungi saya jika anda memerlukan konsultasi yang lebih jelas mengenai kehamilan anda.

NAD
Call/sms/whatsapps 019-2639545

prop2102@gmail.com





No comments:

Powered by Blogger.