Ibu Hamil Menyesal Sebab Malas Makan Asid Folik| B Complex Shaklee


Tahukah anda bahawa B complex Shaklee mengandungi asid folik yang mempunyai kadar serapan yang sangat tinggi? Setiap ibu hamil digalakkan mengambil 400mcg asid folik sehari dan ini bersamaan dengan 2 tablet B Complex Shaklee.

Anda perlu tahu bahawa asid folik sangat larut dalam air dan pengambilannya secara berlebihan tidak menjejaskan kandungan kerana ia akan disingkirkan melalui pembuangan air kencing. Asid folik juga boleh didapati daripada sayur-sayuran hijau seperti brokoli dan bayam, sayur-sayuran berubi, buah-buahan berwarna kuning, labu, oat dan sebagainya.

Kenapa ibu hamil MESTI makan asid folik B complex Shaklee???

1) Ia akan membantu mengurangkan risiko bayi cacat seperti kecacatan saraf tunjang,gangguan pembentukan otak dan tempurung kepala yang tidak sempurna dan masalah pembentukan saraf spina.

2) Ia akan menambahkan kepekatan hemoglobin darah dan seterusnya sangat membantu untuk mengurangkan risiko keguguran dan kelahiran bayi pra matang

3) Ia akan mengurangkan risiko bayi sumbing lelangit, kecacatan jantung, pembentukan kaki dan tangan dan kecacatan pada sistem pembuangan air kencing.

Oleh sebab semua manfaat penting inilah, semua ibu hamil digalakkan untuk mengambil suplimen asid folik. Dalam 12 minggu pertama, ibu hamil dinasihatkan untuk mengambil suplimen asid folik B Complex Shaklee setiap hari sehingga kandungannya berumur 12minggu.


Jika anda berminat untuk dapatkan B Complex Shaklee daripada saya, jangan segan silu..segera hubungi saya

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.