MANFAAT ZINC COMPLEX

05:17:00
Pernahkah tiba-tiba terdapat bintik putih di kuku anda? Tahukah anda, itu adalah petanda badan anda kekurangan zink? Kesan kekurangan zink ialah kita mudah stress, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka menjadi lambat, pembengkakan prostat bagi lelaki, lemah penglihatan dan seterusnya hilang daya penglihatan.

Oleh itu, saya cadangkan anda mengambil Zinc Complex Shaklee dimana ia dirumus daripada zinc glukonat dan bergabung dengan nutrien semulajadi yang lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa supaya dapat menghasilkan zink yang mudah diserap oleh badan. Zink sesuai diambil untuk kesan jangka panjang dimana ia berfungsi untuk mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh.

Selain daripada itu, ada 9 lagi manfaat zink ini iaitu :

1) Ia akan merangsangkan 200 jenis enzim dalam badan untuk memelihara metabolieme dan pertumbuhan semasa remaja.

2) Ia membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ lain.

3) Ia membantu mengeluarkan insulin, mengekalkan fungsi insulin dan seterusnya memperbaiki diabetes.

4) Ia membantu mempercepatkan pemulihan luka dalaman dan luaran selepas pembedahan, memperbaiki alergik dan bintik pada kulit.

5) Ia membantu melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuh keadaan kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilannya mampu mengurangkan pembengkakan prostat pada kadar 70%.

6) Wanita juga memerlukan zink untuk proses ovulasi dimana zink membantu penguncupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.

7) Ia membantu memperbaiki radang kulit seperti jerawat

8) Zink mampu meningkatkan sistem imun badan kita dengan menggalakkan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang infeksi pada penyakit.

9) Ia membantu mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif.


Begitu banyak manfaat zink yang ramai tidak ambil tahu. Jika anda ingin pastikan kandungan zink dalam badan anda mencukupi, boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi percuma seumur hidup.

Nad
call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.