Hati-Hati Jika Anda Pemilik Kulit Kering

05:22:00
Masalah kulit kering??

Ya..ia adalah masalah yang terjadi akibat kekurangan sebum, minyak dan komponen hidrofil iaitu asid amino dan asid laktik yang melembabkan permukaan kulit.


Jika anda nak tahu sama ada kulit anda kering atau tidak, boleh lihat simptom di bawah:

1) Kulit mudah merekah
2) Kulit sensitif
3) Kulit mengelupas dan tegang

Anda akan merasa sedikit tegang dan seperti di tarik-tarik di bahagian kulit jika anda mempunyai masalah kulit kering. 

Untuk mengatasi masalah ini, anda perlu gunakan penyegar dan pelembab yang bebas alkohol kerana alkohol boleh mengeringkan kulit anda. Selain itu, anda perlu amalkan diet yang sesuai untuk menghasilkan lembapan pada kulit seperti mentega, buah-buahan, telur dan ayam.

Dulu saya adalah empunya kulit kering dimana kulit saya akan mudah mengelupas. Ini berikutan tabiat saya yang suka bertukar-tukar alat kosmetik. Kebanyakan alat kosmetik yang saya guna hanya memberikan kesan jangka pendek sahaja tetapi tidak bertahan lama.

Selepas bertemu dengan produk Shaklee, kulit wajah saya dah berubah. Antara suplimen yang saya amalkan setiap hari ialah minyak ikan Omega Guard, Vitamin E dan Vitamin C.

Dan alhamdulillah..kesan yang amat ketara selepas penggunaannya. Selain mengambil suplimen saya juga mengambil produk penjagaan wajah Shaklee iaitu Nutriwhite. Antara produk Nutriwhite yang saya gunakan ialah pencuci muka dan pelembab muka


Sekarang..tiada lagi masalah kulit kering dan tiada lagi kulit mengelupas dan tegang seperti ditarik-tarik. Memang best produk Shaklee ini. Anda semua tak berminat untuk mencuba?Jika anda juga mengalami masalah kulit kering, boleh hubungi saya untuk dapatkan produk dengan segera sementara stok masih ada.

Nad
Call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com 

No comments:

Powered by Blogger.