Bahaya Ibu Hamil Pakai High Heels

05:24:00
Tiba- tiba saya terdetik untuk berkongsi dengan anda semua tentang bolehkah ibu hamil pakai high heels?

Jawapannya : TIDAK DIGALAKKAN


Mana-mana ibu hamil tidak disarankan memakai kasut bertumit tinggi atas alasan boleh membahayakan diri dan kandungan. Ini kerana, tekanan di bahagian betis dan kaki akan menyebabkan sakit belakang. Hal ini kerana kasut bertumit tinggi menekan bahagian tengah badan ke hadapan menjadikan pinggul dan tulang belakang membengkok.

Pada masa yang sama, ia boleh menyebabkan bahagian berkenaan penat dan mengalami kekejangan. Kaki anda mungkin kelihatan panjang ketika memakainya tetapi semakin tinggi tumit kasut, tekanan terhadap kaki turut bertambah.

Apatah lagi, akibat kedudukan yang tidak stabil, ia akan cenderung terjatuh. Tanpa disedari, ia boleh memberi kesan kepada tulang belakang dan lain-lain organ dalaman. Akibatnya, ruang untuk bayi membesar akan terganggu dan menjurus kepada komplikasi kehamilan yang lain.

Jika anda masih ingin berkeras untuk memakai high heels ketika hamil, saya cadangkan anda mengambil OSTEMATRIX Shaklee untuk membantu menghilangkan sakit belakang. Tetapi, anda perlu tahu tahu bahawa risiko memakai high heels ketika hamil bukan sahaja mengalami sakit belakang tetapi akan timbul masalah lain.

Semoga dengan perkongsian saya ini dapat membantu ibu-ibu hamil di luar sana. Jika anda juga sedang mencari SET HAMIL Shaklee, boleh hubungi saya untuk saya bantu anda dengan konsultasi terbaik seumur hidup.


Nad
Call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.