10 TIPS PALING GEMPAK UNTUK KURUS

11:03:00
Sebut sahaja diet, tentu anda memikirkan tentang peraturan makanan dan senaman yang sangat ketat. Tidak hairanlah ramai di antara kita yang berputus asa dan membiarkan berat naik sesuka hati. Sebenarnya masih ada lagi cara untuk anda berdiet dengan betul dan langsing dengan cepat. Jom ikut tips di bawah:


Jangan lupa mengambil sarapan yang seimbang. Sarapan yang mengandungi protein, karbohidrat dan sedikit lemak dapat menjaga gula dalam darah dan mengelakkan rasa lapar yang berpanjangan.

Anda dibolehkan menimbang berat setiap hari supaya ia memudahkan anda mengawal pengambilan kalori anda setiap hari

Elakkan untuk makan di depan TV kerana cara ini membuatkan anda tidak sedar bahawa anda makan 40% kalori lebih banyak daripada makan tanpa menonton televisyen.

Jika rasa nak mengunyah..kunyahlah buah-buahan.

Elakkan minum minuman bersoda, bergas atau minuman diolah yang mengandungi lebih dari 100 kalori dan boleh mengganggu diet anda.

Alihkan perhatian rasa nak makan dengan membuat sesuatu yang anda sukai seperti membaca, menonton TV  atau bermain SMS bersama kawan-kawan. Sekurang-kurangnya ia dapat mengalih perhatian anda sebentar terhadap makanan.

Hasil kajian menunjukkan bahawa tidur selama 30minit lebih awal dan bangun 30minit lebih awal akan membantu anda memilih makanan lebih baik daripada biasa.

Cuba bayangkan yang anda telah langsing dan kurus dan dengan ini secara tidak langsung ia dapat memberikan anda semangat untuk kurus.

Anda juga boleh mengambil suplimen untuk kurus selain mengamalkan tips di atas. Klik >>>SET KURUS SHAKLEE jika anda ingin tahu dengan lebih lanjut.


Semoga perkongsian saya ini dapat membantu anda yang sedang berusaha untuk menurunkan berat badan.

Nad
call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.