PEMAKANAN IBU MENYUSU UNTUK MENGURANGKAN BERAT BADAN


Akhirnya perjalanan penyusuan saya telah masuk bulan ke 6. Alhamdulillah..Allah telah memudahkan perjalanan saya. Dulu-dulu susah hati juga kalau susu berkurangan apabila anak semakin besar,tetapi yang terjadi sebalikya. Masa 3 bulan pertama, tiap kali pam hanya dapat dalam 3 auns je, tapi sekrang jumlah meningkat kepada 7 ouns tiap kali pam..alhamdulillah..rezeki anak..


Apa yang saya makan sehingga susu jadi banyak ni??ha..jangan cakap saya hanya makan suplimen pulak,suplimen hanya membantu saya sahaja tetapi faktor terbesar adalah pemakanan saya. Jom saya kongsikan menu dan suplimen yang saya makan setiap hari untuk membantu menambahkan susu saya:

SARAPAN PAGI  (7 pagi)
2 keping roti
2 sudu ESP + Mealshake + performance drink + 3 biji Alfalfa

MINUM PAGI (10 pagi)
3 ketul kuih

MAKAN TENGAHARI (1 tengahari)
Nasi + sayur + ayam/ikan/daging

MINUM PETANG (4 petang)
biskut + susu

MAKAN MALAM (8 malam)
Buah-buahan
ESP + Mealshake

Selain itu,.saya akan pastikan pengambilan air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Jangan merungut susu tak cukup kalau minum air pun 1 liter je.Kene minum banyak air sebab air tersebut akan membantu untuk penghasilan susu ibu.

Alhamdulillah..susu saya tidak berkurang walaupun saya mengamalkan menu untuk diet..sebabnya pengambilan air masak saya still banyak dan saya tetap juga mengambil pemakanan yang sihat setiap hari.

Anda memerlukan konsultasi untuk penyusuan anda??sila hubungi saya ye..

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.