KENALI CORAK PERGERAKAN BAYI ANDA


Pengalaman semasa hamil adalah satu pengalaman yang cukup berharga bagi insan yang bergelar ibu. Bagi saya, kedua-dua anak saya memberikan pengalaman yang cukup berbeza. Irfan si abang lebih kuat menendang perut saya berbanding adik Auni..mungkin sebab dia lelaki..ihihihi

Jom saya kongsikan pengalaman menghamilkan kedua-dua anak saya.

TRIMESTER PERTAMA

Saya dah mula merasakan pergerakan mereka pada bulan yang ketiga. Tapi pergerakan ini tidakah terlalu kuat.Hanya sekadar rasa seperi getar dalam perut

TRIMESTER KEDUA

Gerakan terasa semakin kuat pada bulan ke4. Jika anda hamil anak pertama mungkin pergerakan ini tak sangat dirasai. Pada bulan ke 5 pula, pergerakan bayi dah mula menjadi seperti gerakan akrobatik.

TRIMESTER KETIGA
Pada bulan ke 7,karate anak-anak dah semakin kuat. Tapi menjelang bulan kelahiran, tendangan dah semakin berkurang. Ini disebabkan ruang rahim yang semakin mengecil. So..ibu-ibu..janganlah risau ye,,


#carta tendangan-sila jangan abaikan merekod carta ini.Carta ini membantu anda memahami corak pergerakan bayi. Jika terdapat sebarang perubahan pada pola tersebut, berjumpalah dengan doktor dengan segera.

jika anda memerlukan konsultasi mengenai kehamilan anda, sila hubungi saya

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.