Tips Pemakanan Berkhasiat Ibu Hamil | Set Hamil Shaklee

08:04:00

Ibu-ibu hamil sekalian..jangan terpengaruh dengan ayat " ibu hamil boleh makan semua". Kenapa saya pesan begini? Kerana..tidak semua makanan memberikan khasiat kepada ibu hamil dan bayi. Oleh itu, pastikan anda makan makanan yang memberikan nutrisi kepada anda dan bayi anda.


Jom saya kongsikan beberapa tips pemakanan untuk ibu hamil kekal sihat dan bertenaga :

Ibu yang hamil perlu makan 3 kali sehari dengan 2 atau 3 selingan makanan ringan

✿ Pilih makanan daripada enam kumpulan makanan daripada pusingan diet kesihatan dalam jumlah        yang mencukupi bagi memastikan diet seimbang

✿ Tambahan makanan berkhasiat boleh diperolehi daripada buah dan sayur. bijirin dan kacang                untuk meningkatkan pengambilan serat.

Amalkan makanan segar yang dimasak dan kurangkan makanan dalam tin kerana ia mempunyai        kandungan sodium yang tinggi

✿ Banyak minum air dan cecair lain seperti dua atau tiga cawan susu atau jus buah

✿ Jika anda tidak makan barangan keluaran tenusu, pastikan anda mengambil suplimen kalsium

Bagi mengelakkan peningkatan berat badan yang keterlaluan, anda tidak perlu makan berganda          untuk semua jenis makanan. Kurangkan makanan bergoreng dan makanan ringan.

✿ Kurangkan pengambilan kafein dengan mengurangkan minum kopi, teh, minuman bergas dan             coklat.

✿ Kurangkan garam dan elakkan minum alkohol

✿ Pastikan jangan makan untuk 2 orang dan begitu juga jangan diet ketika hamil.

Ibu-ibu hamil juga digalakkan untuk mengambil suplimen bagi membantu menampung kekurangan nutrisi ketika hamil. Disini saya cadangkan anda ambil SET KEHAMILAN SHAKLEE.

Semoga input yang saya kongsikan ini dapat membantu ibu hamil sekalian. Jika anda berminat untuk mendapatkan suplimen ketika hamil,boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi terhebat dan percuma seumur hidup.

Nad
call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.