21 Jenis Makanan Penambah Susu Ibu Selain Set Menyusu Shaklee

Selain daripada makan secara konsisten Set Menyusu Shaklee dan mengamalkan teknik-teknik untuk menambah susu ibu, saya akan mencadangkan kepada ibu-ibu menyusu mengenai makanan-makanan yang boleh membantu menambah susu ibu. Sebenarnya.. ada banyak makanan semulajadi yang terkenal sebagai agen pengggalak susu ibu...antaranya ialah..



☛Lobak - lobak putih dikatakan lebih baik 

☛Hal - boleh dimakan begitu sahaja atau direndam di dalam air panas selama 15 minit sebelum diminum airnya

☛Bawang putih - Kaya dengana sulfur dan sangat membantu penghasilan susu ibu

☛Kurma merah -Air rebusan kurma merah yang dimasak bersama betik muda bagus untuk merangsang penghasilan susu. Ia juga boleh direbus bersama ayam dan ikan

☛Longan kering - Rebus longan kering bersama kurma kering, kismis atau barli.

☛Buah kurma - Unsur zat besi dan kalsium yang terdapat dalam kurma adalah unsur yang paling tinggi bagi membentuk susu ibu.

☛Kismis 

☛Sawi

☛Daun kucai

☛Habbatus-sauda

☛Barli

☛Oat

☛Betik muda

☛Jintan

☛Daun kaduk

☛Jantung pisang

☛Pegaga

☛Ketam

☛Jambu

☛Tauhu dan tempe

☛Madu

Untuk pengetahuan ibu semua.. makanan penggalak susu mungkin tidak berkesan terhadap semua ibu. Ia bergantung kepada kesesuaian badan individu terhadap makanan yang diambil. Yang penting,...ibu mengamalkan 4 teknik asas ini untuk memastikan susu ibu mencurah-curah.

Jika anda berminat untuk mendapatkan konsultasi mengenai penyusuan susu ibu disamping mengamalkan set Menyusu Shaklee, boleh hubungi saya sekarang. Yang pastinya, konsultasi percuma dan tip top saya akan berikan .


Nad
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.