VITAMIN UNTUK SI CILIK ANDA

05:44:00

Anak anda sedang membesar?Tahukah anda untuk membesar dengan sihat dan sempurna, si manja anda memerlukan zat makanan yang lengkap dan berkhasiat. Bagi memastikan si kecil mendapat khasiat makanan terbaik, berikut adalah beberapa vitamin dan mineral yang perlu untuk pertumbuhan awal bayi anda.

Selain bergantung kepada susu, si kecil juga boleh diberikan aneka makanan yang kaya dengan khasiat dan vitamin yang diperlukan untuk tumbesarannya

a) VITAMIN A
Susu ibu merupakan sumber Vitamin A semulajadi yang paling sempurna.Vitamin ini sangat berguna untuk pertumbuhan mata dan memelihara sistem kekebalan tubuh di samping membantu melihat dengan jelas di waktu malam. Antara makanan yang kaya dengan sumber Vitamin A adalah telur, sayuran hijau,buah-buahan, produk tenusu dan hati

b) VITAMIN B
Ia sangat penting untuk bayi yang si kecil yang kekurangan berat badan,membantu mtebolisme,pembentukan zat darah penyerang kuman serta penghasilan imunisasi.

c) VITAMIN C
Ia diperlukan untuk proses penyembuhan, memelihara kolagen, meningkatkan daya serangan terhadap infeksi,kesihatan gusi dan pembuluh darah.

d) VITAMIN D
Berperanan dalam meningkatkan penyerapan kalsium dan mineral penting yang sangat penting untuk menjaga kesihatan tulang. Makanan yang kaya dengan Vitamin D ialah minyak ikan kod,salmon,telur, dan marjerin.

e) VITAMIN D
Membantu pembentukan sistem imunisai tubuh si manja.

Anda juga boleh mengambil makanan tambahan yang mengandungi semua zat makanan di atas iaitu MEALSHAKE.


Jika berminat boleh hubungi saya

NAD
019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.