TUJUH SYARAT PENTING KETIKA BERDIET


Salam semua..semoga hari ini memberikan seribu rahmat kepada anda semua.

Semalam saya dapat pm yang berbunyi
"Kak,ade tak ubat kurus yang boleh turun berat dengan cepat?"

Kelakar pulak bila saya dengar ayat "ubat kurus". Sebenarnya produk Shaklee bukanlah ubat..tp ia sebenarnya adalah makanan tambahan yang membantu tubuh untuk menjalankan fungsi-fungsi tertentu. Untuk menurunkan berat badan suplimen yang selalu saya cadangkan ialah Alfalfa, Lecithin dan Cinch Shake Mix. Tetapi,jika ada customer yang berminat untuk menggunakan suplimen menurunkan berat ini, saya akan memberikan sedikit konsultasi tentang keperluan penting semasa berdiet.Antaranya:

1) Pastikan minum air putih sekurang-kurangnya 3 liter sehari
2)Minum segelas susu atau jus buah-buahan pada waktu pagi
3)Sila makan makanan berserat agar kekal kenyang dalam jangka masa yang panjang
4) Pilih putih telur sahaja kerana kandungan kolestrolnya lebih rendah berbanding kuning telur
5) Jangan lupakan roti jika anda tidak mahu menjamah nasi. Roti mengandungi glukosa yang diperlukan oleh otak dan sistem saraf bagi mencegah serangan jantung
6) Pilihlah minyak berasaskan bahan semulajadi seperti minyak jagung dan minyak zaitun kerana ia kaya dengan Vitamin A, D dan E serta tidak mengandungi kolestrol.

Amacam?boleh ikut tak? Tak susah pon nk kurus kan?? Just ikut je rules..jika anda memerlukan konsultasi mengenai diet anda sila hubungi saya

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.