CEGAH KEDUTAN SECARA SEMULAJADI

05:47:00
Ekspresi wajah membuatkan individu sukar merangkal kedutan. Disebabkann itu, ramai wanita sanggup melakukan pembedahan plastik atau suntikan sebagai jalan pintas untuk menghilangkan kedutan di wajah mereka.Sebenarnya anda tidak perlu menggadaikan nyawa atau menghabiskan ribuan ringgit untuk menghilangkan kedutan di wajah. Antara cara semulajadi paling mudah ialah:


1) KUASA AIR
Kulit mengandungi 90 peratus air dan disebabkan itu kulit akan menjadi kering dan tidak bermaya jika kekurangan air. Justeru, pengambilan air yang mencukupi dapat menyihatkan kulit dan menghalang kewujudan kedut.

2)VITAMIN C
Ia adalah sumber terbaik untuk mengekalkan kolagen, menghambat penuaan yang efektif dan mencegah kedutan. Suplimen Vitamin c juga memiliki efek yang sama asalkan diambil secara rutin dan berterusan.

3)BUAH ACAI BERI
Buah ini merupakan penemuan terbaru dalam amalan penjagaan kulit. Ia kaya dengan lemak sihat seperti buah zaiton, acai juga mengandungi 50 peratus asid lemaj seperti omega 3 dan omega 6 yang penting untuk pembentukan sel kulit.

4)PELEMBAB DAN PELINDUNG CAHAYA
Pelembab memainkan peranan yang cukup besar dalam memelihara kecantikan kulit. Kerana kulit yang lembab akan kelihatan lebih baik dan sihat sehingga akan mengurangkan kewujudan kedutan. Pemakaian pelindung cahaya matahari berkuasa untuk melindungi individu daripada serangan kanser kulit sekali gus membantu mencegah kedutan.

Memerlukan konsultasi mengenai masalah kulit anda?sila hubungi saya

NAD
019-2639545


No comments:

Powered by Blogger.