TIPS KAWAL NAFSU MAKAN KETIKA KENDURI


Salam dan selamat hari Rabu semua..

3 minggu berturut-turut hujung minggu saya dipenuhi dengan jemputan kenduri, Memang bes makan lauk kenduri tambah-tambah lagik free kan?hihihi..tapi tu la..punah diet..bukan selalu makan nasi minyak..so..ape lagik..balun la cukup-cukup..ops..salah sebenarnya kalau anda berfikiran sebegini. Dulu memang saya pun berfikir sebegini,tapi sebenarnya ini lah faktor yang menyebabkan penambahan berat badan.

Jom saya kongsikan sedikit tips untuk kawal nafsu makan semasa kenduri:

1) Makan seperti biasa anda makan di rumah. Tidak perlulah makan dengan banyak atas alasan jarang boleh makan. Jika termakan banyak, apa kata untuk makan malam di rumah, anda kurangkan kuantiti makanan.

2) Banyakkan letak sayur-sayuran dan lauk. Jangan pula letakkan nasi lagi banyak..hihi..

3)Pastikan jangan pergi kenduri dengan perut yang kosong kerana ini akan menyebabkan anda makan dengan lebih banyak

4) Elakkan minum air manis dan ambil sedikit kalau teringin tambah-tambah pula kalau ade hidangan cendol.

So amacam?boleh ikut tak?Diharapkan tips saya ini dapat membantu anda mengurangkan berat badan ye..
Untuk konsultasi mengenai kecantikan dan kesihatan, sila hubungi saya

NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.