IBU 3 ANAK INI BERKONGSI TIPS WANITA KEMBALI SLIM SELEPAS BERSALIN.PERSIS ANAK DARA!

Hampir 90% wanita di dunia ni mempunyai masalah berat badan berlebihan selepas bersalin. Ada yang naik 2kg,10kg malah ada yang naik hampir 20kg.


Ini bukan cerita rekaan ye tapi realiti. Banyak faktor sebenarnya yang menyebabkan kenaikan berat badan selepas bersalin. Antaranya disebabkan peningkatan usia.

Ketahuilah apabila umur semakin meningkat maka kadar metabolisme semakin berkurang. Ini akan memberikan kesan kepada sistem badan kita dan yang akan terjejas teruk ialah berat badan.

Nad juga tidak ketinggalan menghadapi isu yang sama selepas bersalin iaitu berat makin naik. Susah hati juga bila berat naik ni. Mana taknya, baju dah mula rasa ketat, kain dan seluar lagi lah terasa ketatnya.

Adus...!

Jadi, Nad buat keputusan untuk turunkan berat badan. Bukan suatu perkara yang mudah kerana banyak perkara perlu dikorbankan seperti cara pemakanan dan kehidupan seharian.

Yang pertama Nad ubah dari segi pengambilan makanan. Kalau dulu Nad selalu makan di cafe tetapi kali ini pilihan Nad ialah masak sendiri dan bawa bekal ke tempat.

Nampak macam rumit dan perlu ambil masa la pulak tapi demi memikirkan untuk turunkan berat, Nad cuba juga. Nad belajar cara pengambilan makanan mengikut kalori dan penyediaan makanan yang rendah kalori iaitu kurangkan minyak, kurangkan garam dan gula.

Disebabkan Nad tak sempat untuk lakukan senaman, Nad hanya cuba kawal dari segi pengambilan makanan. Tetapi, Nd masih berusaha melakukan aktiviti yang membakar kalori seperti berjalan, naik tangga dan membuat kerja-kerja rumah.

Di bawah ini Nad tunjukkan beberapa jenis makanan yang Nad sediakan untuk proses menurunkan berat.





Selain itu, Nad juga mengambil suplimen Shaklee iaitu SET DETOKS bagi bantu membuang toksin dalam badan. Bila toksin dah berkurang maka makin mudahlah berat nak turun.

Dibawah adalah gambar kawan-kawan Nad yang berjaya kurus dengan Set Detoks Shaklee




Alhamdulillah, hasil mengawal nafsu makan, berat Nad dapat turun hampir 4kg dalam masa sebulan. Banyak tuuuu.

Semoga Nad kekal istiqamah dengan apa yang diamalkan sekarang. Bukan senang nak kurus oit!


Jom korang kita pilih gaya hidup sihat untuk meningkatkan tahap kesihatan kita.

Inilah gambar latest selepas 2 bulan berdetoks

Jika ada yang berminat untuk amalkan set detoks Shaklee boleh hubungi Nad. Nad akan cuba bimbing macam mana untuk turunkan berat badan disamping mengamalkan suplimen.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPP 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.