3 TIPS MUDAH MENARIK MINAT SI CILIK UNTUK MANDI.HEHE UMPAN SIKIT...

06:37:00
Ramai ibu yang mengalami masalah anak tak nak mandi kan? ada yang terpaksa mengejar anak sampai keliling rumah untuk mandi.

Anak Nad dulu macam ni juga lah. Dahla 3 orang tu pulak tu. Jenuh nak suruh dan paksa mandi. Akhirnya selepas Nad cuba 3 tips ini, memang suruh sekali je selalu terus mandi. Siap syampoo rambut sendiri tu.


1) BAWA PERMAINAN UNTUK MANDI. MEREKA SANGAT SUKA!

Selalunya anak-anak ni tak mahu mandi sebab masih leka dengan bermain. Oleh itu, Nad akan suruh dia pilih 1 atau 2 mainan kegemaran mereka untuk mandi bersama. Nampak macam pelik tapi memang berhasil. Pantas dan dengan gembiranya mereka terus buka baju dan mandi.

2) MANDI BERSAMA ADIK BERADIK LAIN. RIANG GEMBIRA MEREKA DALAM BILIK AIR

Dulu Nad suka kalau mereka mandi berasingan sebab nampak lebih mudah dan tak bersepah-sepah bilik mandi. Tapi sekarang, Nad suka mereka mandi bersama-sama.

Nad nampak perbezaan bila disuruh mandi berseorangan dan mandi bersama adik beradik lain. Bila mandi ramai-ramai, memang menderu terus buka pintu bilik air. Sabar jela mak...

3) BELI SABUN DAN SYAMPOO KEGEMARAN. ANAK-ANAK WANGI SENTIASA

Nad akan bawa mereka untuk pilih syampoo dan sabun mandi yang mereka suka. Memang lah mereka ni tak tahu nak pilih yang mana satu. Ala, asalkan ada gambar kartun-kartun tu pun dah happy sangat.

Bila mereka ada sabun sendiri, memang lagi bersemangatlah dan cepat untuk mandi.


Memang 3 tips ini sahaja yang Nad amalkan untuk ajak anak-anak mandi. Alhamdulillah mereka sangat mudah untuk diuruskan dan tak perlu terjerit-jerit suruh mandi.

Ibu-ibu bolehlah cuba tips Nad ni. 

No comments:

Powered by Blogger.