BAHAYA MINYAK HATI IKAN


Salam semua...
Adakah anda pernah dengar satu jenama makanan tambahan kanak-kanak yang berlabel "COD LIVER OIL"?

Bila di translate ia ialah "MINYAK HATI IKAN". Dan tahukah anda sebenarnya minyak hati ikan bukanlah suplimen yang sangat sesuai untuk kanak-kanak yang sedang membesar. Hati adalah tempat pemperosesan dan perkumuhan sisa toksin dalam badan dan minyak daripada hati tersebut dijadikan sebagai suplimen tambahan kanak-kanak. Adakah anda fikir ini sesuai untuk mereka?

Minyak hati ikan juga mengandungi kandungan Vitamin A yang agak tinggi dan ini mungkin memberikan toksin kepada kanak-kanak. Kanak-kanak yang sedang membesar memerlukan kandungan DHA yang tinggi tetapi kandungan DHA di dalam minyak hati ikan tidak mencukupi untuk menampung keperluan harian mereka.

Oleh itu, saya dengan senang hatinya menukar jenama suplimen tambahan anak saya kepada MINYAK IKAN OMEGA GUARD SHAKLEE. Kenapa saya memilih OMEGA GUARD SHAKLEE berbanding produk minyak ikan lain di pasaran?

1) Omega Guard adalah minyak ikan yang tulen kerana 100% diesktrak daripada ikan laut air sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies di perairan Jepun.

2) Ia melalui proses penyulingan yang tidak memusnahkan NUTRIENNYA dan menapis kandungan logam merbahaya

3) Ia mempunyai kandungan DHA,EPA dan ALA yang cukup untuk keperluan badan

4) Harganya yang sangat berbaloi iaitu RM136 untuk 90biji dimana anak saya boleh menggunakannya lebih daripada 3 bulan

Saya pernah pergi ke FARMASI untuk melihat jenama Minyak Ikan yang terdapat di pasaran dan bandingkannya dengan Omega Guard. Sangat-sangat teruja apabila melihat kandungan EPA, DHA, dan Omega 3 dalam Omega Guard adalah yang TERTINGGI.

Oleh itu, dengan rasa senang hatinya,saya mula memberikan Omega Guard kepada Irfan memandangkan umurnya hampir 2 tahun. Hanya berikan 3x dalam seminggu dan jika Irfan batuk dan demam , saya akan berikannya setiap hari sehingga batuknya beransur sembuh. Alhamdulillah,Irfan sangat menunjukkan perkembangan positif dimana beliau kurang mendapat masalah kesihatan yang membimbangkan saya. Dan pada masa yang sama juga, saya berpuas hati kerana menggunakan NATURAL REMEDY kepada anak saya daripada memberikan pelbagai jenis ubat-ubatan yang pastinya memberikan kesan yang lebih buruk pada masa akan datang

Jika anda berminat untuk dapatkan Omega Guard, boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi yang paling tip top.
NAD
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.