NAK GEMUK????DIET UNTUK SI KURUS

Salam semua dan selamat berhujung minggu..berapakah berat anda hari ini??adakah terlebih??atau adakah masih kurang dan tidak mencapai tahap yang sepatutnya???Selalunya saya akan kongsikan tips untuk menguruskan badan tetapi hari ini saya berikan tips untuk menambahkan berat badan di samping mengekalkan kesihatan diri. Bagaimana???
a) MAKAN LEBH DARIPADA BIASA
Bagi lelaki, anda memerlukan pertambahan sekurang-kurangnya 500 kalori lebih daripada biasa yang anda ambil

b)MAKANLAH DENGAN JUMLAH YANG TEPAT
Ambillah jumlah karbohidrat dan lemak dengan cukup

c)MAKAN MAKANAN PENUH KALORI
Ia memang membahayakan, namun anda harus bijak mengambilnya. Cuba kenal pasti berapa jumlah kuantiti kalori yang anda ambil. Lebihkan daripada biasa. Lama-kelamaan berat badan anda akan naik.

d)MINUM BANYAK AIR
Minuman adalah kunci untuk menambahkan kekuatan tubuh kerana 60% badan kita terdiri daripada air.

e)TINGKATKAN PENGAMBILAN KALORI ANDA SECARA BERTAHAP
Secaraperlahan tubuh anda akan terbiasa dengan peningkatan jumlah kalori yang anda ambil. Cubalah untuk meningkatkan jumlah kalori dari sehari ke sehari sehingga mencapai berat badan yang anda inginkan.

f)MAKAN SUPLIMEN
Makanan penuh kalori biasanya kekurangan gizi seperti vitamin, air dan mineral.Antara suplimen yang saya cadangkan untuk anda ambil bagi menambahkan berat badan ialah:


  • Vitalea

Ia merupakan multivitamin yang menjadi pelengkap nutrisi memandangkan anda mengambil banyak makanan yang tinggi kalori, maka multivitamin ini akan menampung kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting


  • Energising Soy Protein (ESP)

Ia adalah produk soya yang kaya dengan protein di mana kita tahu bahawa protein berfungsi untuk pembinaan tisu-tisu badan. Pengambilan ESP setiap hari mampu menbantu membina otot badan anda di samping menjadikan kulit badan lebih gebu.


  • Meal Shakes

Ia menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya mudah diserap untuk kegunaan seharian. Ia  membantu tumbesaran kerana mengandungi asid folik, biotin, kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.

Diharapkan dengan sedikit perkongsian ini dapat membantu mereka yang ingin menambahkan berat badan. Inginkan konsultasi lagi???Sila hubungi saya

NAD
019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.