TIPS BERPUASA KETIKA MENGANDUNG

06:00:00
Secara amnya, amalan puasa ketika hamil adalah selamat. Walau apa pun, boleh dapatkan nasihat doktor dahulu kerana mereka lebih mengetahui tahap kesihatan anda dan kandungan.

Alhamdulillah, sepanjang tiga kali hamil, Nad tidak mempunyai sebarang masalah untuk puasa ketika hamil. Memang kebetulan sungguh kerana setiap kali hamil, mesti menempoh bulan puasa.

Nad memang memilih untuk berpuasa ketika hamil kerana yakin dengan nutrien dalam badan sendiri mencukupi untuk keperluan bayi dalam kandungan. Bukan mudah tau untuk puasa ketika hamil, ditambah dengan bekerja dan perlu menguruskan anak-anak yang lain. Kalau tak betul-betul, memang melepek jela atas katil.



Jika memikirkan keadaan bebanan kerja yang banyak perlu dilakukan, memang boleh melepek je atas katil bila balik rumah. Tetapi, bersyukur sangat sebab Nad diberi peluang untuk kekal aktif sepanjang mengandung 9 bulan dan mampu lagi puasa ketika hamil.

Nak tahu apa yang Nad amalkan sehingga mampu untuk puasa ketika hamil? tentulah dengan mengamalkan Set Hamil Shaklee dengan konsisten setiap hari. Bukan setakat itu sahaja, semasa bersahur Nad akan minum ESP, Mealshakes dan Performance Drink sebagai bekalan tenaga sepanjang hari.


Nak tahu macam mana bersahur dengan Performance Drink, ESP dan Mealshakes? klik video di bawah




Memang nampak banyak sangat untuk dimakan tetapi Nad paksa juga diri bagi memenuhi keperluan nutrien bayi ketika Nad sedang berpuasa. Bahaya sangat kerana kekurangan nutrien boleh menyebabkan tumbesaran bayi menjadi terbantut.

Selain itu, Nad juga mendapat panduan daripada video pendek ini mengenai tips puasa ketika hamil. Jom kita tonton sama-sama.





Macam mana? Dah dapat panduan? Anda pun NAK juga amalkan segala suplimen seperti Nad. Jangan berlengah lagi, boleh terus order daripada Nad.


No comments:

Powered by Blogger.