RESVERATROL DAN KANSER,KAEDAH PENCEGAHAN KANSER TERBAIK

06:22:00
Terdapat kajian yang membuktikan bahawa resveratrol boleh merencatkan kanser melalui aktiviti apoptosis pada sel.

Apoptosis ini adalah satu proses kematian sel untuk berikan laluan kepada pertumbuhan sel-sel baru. Ia juga mengeluarkan sel-sel DNA yang telah rosak yang berpotensi menjadi punca kanser.



RESVERATROL vs APOPTOSIS

Resveratrol akan menggalakkan lagi proses apoptosis ini berlaku dalam badan. Ini menyebabkan lebih banyak sel baru akan terbentuk dan kanser dapat dicegah.

Seperti yang kita ketahui, kanser terbentuk akibat sel DNA yang telah rosak akibat radikal bebas. Sekiranya lagi banyak apoptosis berlaku, maka lebih banyak DNA yang rosak akan dihapuskan.

Apabila sel rosak ini dihapuskan , maka kebarangkalian untuk mendapat kanser adalah sangat kecil.

Jadi, memang terbukti resveratrol boleh membantu dalam mencegah sel kanser daripada merebak.

APAKAH SUMBER RESVERATROL?

Antara sumber yang dikenalpasti mengandungi resveratrol adalah anggur, kacang, bluberry dan coklat. Ini juga adalah makanan pesakit kanser yang paling sesuai.

Shaklee telah membuat kajian dan mendapati, ANGGUR MUSCADINE mempunyai kandungan resveratrol paling tinggi. Maka, tanpa membuang masa lagi demi kesihatan, Shaklee telah menghasilkanVivix.



Vivix adalah gabungan 4 jenis tumbuhan yang mempunyai antara kandungan resveratrol tertinggi.


Disebabkan itulah Vivix adalah antioksidan terkuat di dunia dan Vivix adalah suplimen Shaklee terlaris kerana ramai yang ingin merasai kehebatan RESVERATROL.


Kenapa anda harus bertangguh lagi untuk cuba Vivix? Jika anda sedang berusaha untuk mencegah sel kanser daripada merebak, Vivix adalah pembantu yang terbaik.

Boleh hubungi Nad bila masa-masa sahaja bagi dapatkan konsultasi mengenai Vivix.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com







No comments:

Powered by Blogger.