3 JENIS VITAMIN UNTUK MENGHILANGKAN JERAWAT DAN BEKAS JERAWAT DENGAN CEPAT

08:27:00
Badan kita tidak dapat untuk hasilkan jumlah vitamin yang mencukupi untuk menghilangkan jerawat. Walaupun hanya kuantiti vitamin yang sedikit sahaja diperlukan oleh badan tetapi ianya tetap tidak cukup. Vitamin bukan sahaja penting untuk kesihatan keseluruhan tetapi juga penting untuk menjaga kulit kita supaya bersih dan bebas jerawat.


Teruskan membaca untuk mengetahui jenis vitamin untuk jerawat hormon, cara hilangkan jerawat dengan cepat, punca menyebabkan jerawat, cara merawat jerawat dan cara untuk menyembuhkan jerawat secara semulajadi.


FAKTOR PENYEBAB JERAWAT


Sebenarnya tiada penyebab jerawat di pipi yang khusus. Antara faktor penyebab jerawat adalah kerana keadaan hormon yang tidak stabil. Apabila hormon tidak stabil, ia akan menyebabkan kelenjar minyak di muka menghasilkan lebih banyak minyak. Ini menyebabkan dinding sel kulit di muka pecah dan mengakibatkan pertumbuhan bakteria.

Jarang berlaku jerawat disebabkan oleh muka yang tidak dibersihkan sebaiknya. Tetapi tidak mustahil jika ianya tidak dibersihkan, jerawat akan tumbuh dengan banyak.
Setiap orang mempunyai bakteria di kulit muka tetapi mereka yang mempunyai jerawat akan mempunyai bakteria yang lebih banyak disebabkan keadaan kulit berminyak.

Mengikut kajian yang diterbitkan oleh Journal of Academy of Nutrition and Dietetics, mereka yang mengambil diet glisemik tinggi juga mencetuskan pertumbuhan jerawat di muka.

Antara contoh makanan penyebab jerawat yang mempunyai glisemik tinggi ialah :

1) Roti putih

2) Kentang

3) Makanan yang telah diproses

4) Makanan manis

5) Nasi putih

6) Piza dan makanan ringan

Anda boleh ambil semua makanan ini tetapi yang penting adalah mengawal kuantitinya.



VITAMIN UNTUK JERAWAT



Badan kita tidak dapat untuk hasilkan jumlah vitamin yang mencukupi untuk menghilangkan jerawat.. Walaupun hanya kuantiti vitamin yang sedikit sahaja diperlukan oleh badan tetapi ianya tetap tidak cukup. Vitamin bukan sahaja penting untuk kesihatan keseluruhan tetapi juga penting untuk menjaga kulit kita supaya bersih dan bebas jerawat. Teruskan membaca untuk mengetahui jenis vitamin untuk jerawat hormon, cara hilangkan jerawat dengan cepat, punca menyebabkan jerawat, cara merawat jerawat dan cara untuk menyembuhkan jerawat secara semulajadi.        review vitamin untuk jerawat  obat vitamin untuk jerawat  merk suplemen untuk kulit berjerawat  suplemen untuk menghilangkan jerawat dan bekasnya  multivitamin untuk jerawat  vitamin untuk menghilangkan jerawat dan bekas jerawat  vitamin a ipi untuk jerawat  vitamin a 6000 iu untuk jerawat  penyebab jerawat dan cara mengatasinya  apa penyebab jerawat di jidat  apa penyebab jerawat batu  penyebab jerawat di pipi  penyebab jerawat pada pria  makanan penyebab jerawat  hormon penyebab jerawat  faktor penyebab jerawat  cara hilangkan jerawat batu  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya  cara menghilangkan jerawat kecil kecil  cara menghilangkan jerawat di dahi  cara menghilangkan jerawat dalam satu malam  cara menghilangkan jerawat dengan pasta gigi  produk hilangkan jerawat  cara nak hilangkan jerawat dalam masa 1 hari  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya secara alami cepat dan permanen  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya dalam waktu singkat  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya secara alami dan permanen  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya di pipi  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya seketika  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya yang membandel  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya sampai tuntas  cara menghilangkan jerawat dan bekasnya di hidung cara menghilangkan jerawat secara alami dan permanen untuk pria  cara menghilangkan bekas jerawat secara alami cepat dan permanen  cara menghilangkan bekas jerawat secara alami dan permanen  cara menghilangkan jerawat selamanya  agar jerawat hilang permanen  menghilangkan jerawat secara alami dalam 1 hari  cara menghilangkan jerawat secara alami dengan jeruk nipis  cara menghilangkan jerawat secara alami dan cepat untuk wanita  merk suplemen untuk kulit berjerawat  suplemen untuk menghilangkan jerawat dan bekasnya  obat minum untuk jerawat dan bekasnya  nama obat jerawat generik  obat minum untuk jerawat meradang  suplemen untuk jerawat hormon  vitamin untuk menghilangkan jerawat dan bekas jerawat  obat kapsul jerawat di apotik



Disini Nad akan berikan sedikit review vitamin untuk jerawat. Diharapkan anda semua mendapat manfaat.


1) VITAMIN E

Ia adalah antioksidan dimana ia akan menghalang radikal bebas daripada merosakkan kulit. Disamping itu, ia juga akan melindungi kulit daripada kerosakan.

1 kapsul Vitamin E mampu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut,mengurangkan garis halus, parut dan mengurangkan jerawat di muka.



2) VITAMIN C


Vitamin C akan menguatkan sistem imun dalam badan supaya dapat melawan serangan bakteria. Ia juga bertindak sebagai antioksidan untuk melindungi kulit daripada kerosakan.

Pengambilan Vitamin C setiap hari mampu mengurangkan masalah jerawat, mencerahkan kulit dan melambatkan penuaan.


3) GLA COMPLEX




Gla Complex akan membantu mengawal hormon dalam badan. Ia juga akan memperbaiki inflamasi pada kulit akibat daripada jerawat.


Selalunya mereka yang tidak merawat jerawat sebaiknya akan kekal mengalami masalah ini sehingga 4-5 tahun. Sebab itulah, kita mencegahnya dari awal dan elakkan ia terus menghantui kita.

Ramai yang mengadu hilang keyakinan diri disebabkan jerawat. Jerawat ini bukan sahaja menyakitkan tetapi ia bakal meninggalkan parut hitam dan berlubang. Sangat menyeksakan.


Sebab itulah, anda harus bertindak sekarang untuk mengambil vitamin merawat jerawat ini. Boleh terus hubungi Nad sekarang.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com

Baca artikel berkaitan :












No comments:

Powered by Blogger.