SAKIT BELAKANG SELEPAS EPIDURAL DAN CARA MENGATASINYA

09:00:00
Betulkah suntikan epidural mampu menghilangkan SAKIT BERSALIN?

Jawapannya ialah YA kerana ia adalah teknik bius yang diberikan kepada ibu-ibu yang bersalin secara normal atau caeserian. Hanya pakar bius sahaja dibenarkan untuk memberikan suntikan ini.


Saya teringat semasa bersalinkan kedua-kedua anak di hospital. Doktor atau nurse akan bertanya sama ada saya perlukan suntikan epidural atau pun tidak bagi membantu menahan rasa sakit. 

Sebenarnya, sebelum ni saya tidak tahu langsung mengenai suntikan epidural dan pertanyaan doktor itu saya tidak endahkan sahaja kerana masih mampu untuk menahan rasa sakit.

Sekarang, baru saya tahu rupanya suntikan epidural ni memang boleh buatkan rasa sakit bersalin itu berkurang. Tetapi, kesan lain pula akan muncul selepas suntikan epidural tersebut iaitu

"SAKIT BELAKANG SELEPAS BERSALIN"

Berdasarkan pengalaman rakan-rakan, kebanyakan mereka mengadu mengenai masalah sakit belakang selepas suntikan epidural diberikan. Ada yang mengadu sehinggakan nak tunduk ambil barang di lantai pun sangat terasa sakit di bahagaian belakang dan pinggang. 




Masalah sakit belakang selepas epidural ini boleh diatasi dengan cepat hanya dengan mengambil ubat penahan sakit tetapi kesannya hanya sekejap. Jika ubat tahan sakit ini diambil secara berterusan, kemungkinan ia akan memberi kesan kepada buah pinggang pula.

Oleh itu, cara yang terbaik ialah dengan mengambil suplimen. Suplimen yang saya cadangkan ialah Ostematrix dan Omega Guard

Jom saya tunjukkan kelebihan setiap suplimen ini bagi membantu mengurangkan sakit belakang selepas epidural.

Ostematrix padat dengan nutrien seperti kalsium, vitamin D dan magnesium. Kandungan kalsiumnya yang tinggi sangat membantu menguatkan tulang.

Kandungan omega 3 di dalam minyak ikan ini dapat membantu mengurangkan keradangan pada sendi-sendi. Ia juga betindak sebagai pelincir untuk melancarkan pergerakan tulang.


Untuk pengetahuan anda, dah ramai yang berjaya mengurangkan sakit belakang selepas suntikan epidural dengan mengamalkan Ostematrix dan Omega Guard ini.








Lebih lama anda tunggu untuk dapatkan set ini, maka lagi lamalah anda perlu menanggung sakit belakang selepas epidural. Biar saya bantu anda selesaikan masalah ini dengan konsultasi percuma selepas anda hadiahkan set ini untuk diri anda sendiri.

Jangan berpaling lagi dan bijaklah memilih suplimen yang sesuai untuk atasi sakit belakang selepas epidural ini.


NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com



1 comment:

  1. Lepas bersalin, sakit pinggang, sakit belakang, sakit badan semua ada..ostematrix & omega sangat mebantu..

    Mengapa Masih Sakit Belakang Selepas Bersalin

    ReplyDelete

Powered by Blogger.