ATASI TEKANAN DARAH RENDAH SUPAYA SARAF TIDAK ROSAK

09:00:00
"Entah mengapa sejak akhir-akhir ini, Azmi sering merasa pening dan ingin pitam. Kalau terlalu penat, pandangannya mudah kelam dan gelap. Kalau tak dikawal, dia pasti akan pengsan. Sangkanya, pening dan pitamnya ini berpunca daripada masalah peribadi yang sedang dihadapinya sekarang. Walaupun ubat tahan sakit telah berbiji-biji ditelan, ternyata ia belum mampu mengatasi masalahnya ini. Suatu hari, Azmi pengsan ketika bersolat di surau. Sedar-sedar sahaja, dia sudah berada di hospital. Setelah mendengar penerangan doktor, akhirnya Azmi akur tentang simptom pening yang dialaminya. Rupanya semua ini adalah petanda dia sudah diserang TEKANAN DARAH RENDAH."



APAKAH ITU TEKANAN DARAH RENDAH?

 Tekanan darah rendah ini cukup merbahaya sehingga ia boleh menimbulkan gejala seperti pening, pitam dan pengsan. Apabila tekanan darah rendah ini berada di luar kawalan, ia bakal menyebabkan darah tidak dapat memberikan oksigen dan zat makanan yang cukup untuk sel. 

Bacaan tekanan darah 


Jangan diabaikan tekanan darah rendah ini kerana ia akan mengakibatkan kerosakan jantung, endokrin dan saraf. Tekanan darah rendah juga boleh menyebabkan otak dan organ-organ tubuh mengalami kekurangan oksigen dan nutrien sehingga tuuh mengalami kejutan dan akhirnya membawa maut jika tidak dirawat dengan pantas

APAKAH RAWATAN TEKANAN DARAH RENDAH?


Sebenarnya tiada rawatan yang khusus untuk tekanan darah rendah. Cuma perlu mengawal pengambilan makanan yang seimbang dan juga mengambil ubat-ubatan hospital. Selain itu, boleh cuba tips di bawah ini untuk mengatasi tekanan darah rendah :

1) Banyakkan minum air suam 

2) Berhenti mengambil minuman beralkohol

3) Hati-hati semasa membuat pergerakan kerana tekanan darah rendah selalu terjadi ketika kita beralih posisi tubuh seperti bangun dari katil, membuka baju dan sebagainya.

4) Tinggikan bantal semasa tidur untuk melawan kesan graviti

5) Tarik nafas dalam-dalam selama beberapa minit dan ubah pergerakan secara tersusun

6) Amalkan pemakanan yang seimbang dan pelbagaikan menu harian seperti buah, sayur, daging, ikan, ayam dan makanan lain yang mengandungi gizi seimbang.

SELAIN UBAT-UBATAN, APAKAH SUPLIMEN YANG SESUAI UNTUK TEKANAN DARAH RENDAH?

Seperti yang kita ketahui, tiada ubat-ubatan yang khusus untuk masalah tekanan darah rendah ini. Oleh itu, cadangan saya untuk mereka yang mengalami tekanan darah rendah, cubalah amalkan 4 jenis suplimen ini iaitu VITALEA MULTIVITAMIN, VITAMIN C, VITAMIN B COMPLEX dan OSTEMATRIX. Keempat-keempat suplimen ini adalah produk daripada Shaklee dimana kita sendiri tahu kesemua produk Shaklee adalah organik dan tidak memberi kesan negatif terhadap buah pinggang.

Meningkatkan sel darah merah dan membantu memberikan tenaga tambahan

Membantu penyerapan zat besi ke dalam darah bagi penghasilan sel darah merah yang optimum

Mengandungi zat besi yang membantu pembentukan hemoglobin yang sihat dan membantu melengkapkan keperluan nutrisi dalam badan 

Membantu menstabilkan tekanan darah dalam badan

Sebaik sahaja anda disahkan mempunyai tekanan darah rendah, kawal minda dan cubalah untuk berfikiran positif. Cuba amalkan segala tips yang saya kongsikan di atas. Suplimen yang saya cadangkan dia atas adalah jalan pintas bagi menyelesaikan masalah tekanan darah rendah daripada anda terus mengambil ubat tahan sakit.

Dah ramai yang cuba amalkan kesemua suplimen di atas dan berjaya mendapat hasil yang diiginkan. 






Saya berani jamin anda pasti mendapat TEKANAN DARAH yang normal kembali selepas amalkan kesemua suplimen di atas. Jom ucapkan selamat tinggal kepada TEKANAN DARAH RENDAH. Hubungi saya sebelum tekanan darah rendah anda menjadi semakin kronik sehingga anda terpaksa pengsan berkali-kali.


NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com



1 comment:

  1. Wow, amazing..Selain isinya yang sangat bermanfaat, kemasan artikelnya juga sangat bagus dan patut untuk dicontoh..thanks, saya akan selalu balik ke situs ini.. Update terus ya...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.