CARA BUANG TOKSIN DALAM DARAH YANG PALING CEPAT DAN BERKESAN

Saya yakin ramai tidak tahu bahawa toksin bukan sahaja daripada makanan dan udara tercemar, malah ia juga berpunca daripada FIKIRAN NEGATIF DAN EMOSI YANG TIDAK STABIL. Ia akan bertukar menjadi racun atau toksin kepada tubuh kita sendiri.

Oleh sebab itulah, kita digalakkan untuk sentiasa berfikiran positif supaya racun dan toksin ini tidak bertambah di dalam badan. 

Semakin banyak toksin terkumpul dalam badan, maka semakin bertambahlah potensi kita untuk mendapat penyakit-penyakit yang merbahaya.

APA ITU DETOKSIFIKASI?

Detoksifikasi adalah proses pengeluaran racun daripada tubuh.  Organ penting di dalam proses detoksifikasi ini ialah hati dan usus.

Antara kesan jika tiadanya detoksifikasi ialah sembelit dan saluran usus akan tersumbat. Setelah beberapa lama, kotoran ini akan membusuk dan menghasilkan gas beracun. Gas beracun ini akan mudah menyerap ke dalam pori-pori halus pada usus dan seterusnya mengalir ke dalam darah dan masuk ke sel-sel tubuh.



KENAPA PERLU BUANG TOKSIN?

Kita perlu untuk buang toksin dalam badan supaya 

1) Kulit nampak lebih muda dan menjadikan sel-sel kulit lebih bersih, sihat dan lembut

2) Dapat menurunkan berat badan yang berlebihan

3) Meningkatkan tenaga

4) Meningkatkan deria rasa, bau dan pendengaran

5) Melancarkan peredaran darah

6) Memperbaiki daya ingatan

7) Menghilangkan gejala-gejala penyakit seperti alahan, sakit kepala dan sebagainya

8) Memperbaiki kadar gula dalam darah dan tekanan darah

9) Memperbaiki fungsi hati dan buang pinggang

10) Meningkatkan daya tahan tubuh

APAKAH CARA BUANG TOKSIN DALAM BADAN YANG PALING CEPAT DAN BERKESAN

Saya tahu, ramai yang sedang mencari produk-produk untuk membantu dalam proses detoksifikasi. Oleh itu, saya cadangkan anda amalkan produk Shaklee iaitu ALFALFA COMPLEX. Bagaimana ALFALFA COMPLEX ini membantu?

Klik SINI jika anda nak tahu dengan lebih lanjut mengenai KHASIAT ALFALFA COMPLEX

Selain daripada mengamalkan Alfalfa Complex, cara buang toksin yang lain ialah dengan sarapan buah di pagi hari seperti " FOOD COMBINING" juga boleh berikan kesan detoks.




Proses detoksifikasi memerlukan masa yang agak panjang dan kesabaran yang sangat tinggi. Anda hanya perlu ubah gaya hidup anda dan cara pemakanan. InsyaALLAH, proses detoksifikasi akan menjadi sangat mudah.




No comments:

Powered by Blogger.