RAWATAN EKZEMA PADA KANAK-KANAK SUPAYA TIDAK TERGARU-GARU

05:12:00
Ekzema adalah masalah alergik kulit yang biasanya terjadi pada kanak-kanak 5 tahun ke bawah. Tiada rawatan ekzema yang khusus tetapi ia lebih kepada rawatan untuk mencegahnya daripada menjadi lebih teruk.

Alangkah kesiannya melihat anak-anak kecil yang mempunyai ekzema ini kerana pastinya mereka akan tergaru-garu sehingga tidak dapat tidur malam. Sebenarnya ia bukanlah penyakit kulit yang disebabkan jangkitan tetapi ada beberapa faktor yang menyebabkan berlakunya ekzema pada bayi dan kanak-kanak iaitu :

1) Keturunan

2) Boleh terjadi kepada kulit yang gatal, kulit yang kering akibat sensititf kepada kepanasan dan permukaan kasar.

3) Alahan atau alergik bahan makanan atau bahan kimia lain.


TANDA-TANDA DAN GEJALA EKZEMA


Ekzema kelihatan seperti alahan kulit seperti :

1) Tompok-tompok yang gatal,kekeringan kulit pada tangan , leher, muka dan kaki

2) Kulit akan menjadi kemerahan, bersisik dan warna kulit akan berubah menjadi kemerah-merahan.

3) Akan terjadinya bengkak kecil yang berair.


RAWATAN EKZEMA UNTUK KANAK-KANAK

Rawatan ekzema ini bergantung kepada tahap keseriusannya. Sekarang ni, terdapat banyak ubat penyakit kulit ekzema di pasaran terutamanya krim ekzema. Kebanyakan krim ekzema mengandungi steroid yang jika digunakan secara berlebihan dan tidak terkawal akan memberikan kesan penipisan kulit. Selain itu, penggunaan ubat ekzema kanak-kanak juga mempunyai tindak balas yang berbeza bergantung kepada badan masing-masing.

Walaupun saya bukan pakar sakit kulit, saya tetap akan mencadangkan 3 jenis produk Shaklee yang sangat membantu untuk rawatan ekzema pada kanak-kanak dengan risiko paling rendah iaitu KRIM HERBAL BLEND, OMEGA GUARD dan CHEWABLE VITAMIN C.





Saya dapat rasakan perasaan anda sebagai ibu sekiranya anak sering tergaru-garu di tengah malam akibat ekzema kulit. Hidup anda pastinya tidak akan sama sekiranya anda membuat keputusan untuk mencuba SET EKZEMA ini. Dah ramai yang merasai perbezaan nyata selepas mengamalkan secara konsisten.  Jom tengok testimoni rawatan ekzema pada kanak-kanak dengan menggunakan suplimen.




Serius anda pasti tidak akan menyesal jika berikan rawatan ekzema ini kepada anak anda. Semua peringkat umur pun boleh amalkan produk ini. Anda dah bersedia untuk hubungi saya? konsultasi saya 24 jam sehari dan pastinya percuma seumur hidup untuk semua pelanggan saya.


NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.