RAWATAN BUASIR KETIKA MENGANDUNG SUPAYA MUDAH MEMBUANG AIR BESAR


Buasir adalah masalah biasa yang sering menyerang sesiapa sahaja termasuk ibu hamil. Keadaan ini menyebabkan ibu hamil berasa tidak selesa ketika duduk mahupun berdiri.

Saya bernasib baik kerana tidak pernah mengalami buasir semasa hamil. Tak sanggup rasanya nak merasai membuang air besar yang sakit disertai darah dan benjolan  di lubang dubur. Ramai ibu berasa malu untuk mendapatkan rawatan buasir ketika mengandung dan hanya biarkan ia berlarutan.

PUNCA BUASIR KETIKA MENGANDUNG

1) SEMBELIT

Buasir ketika mengandung berlaku akibat perubahan hormon progesteron yang berlaku kepada ibu hamil. Perubahan ini melambatkan proses penghadaman dan perjalanan makanan. Proses yang lambat ini menyebabkan makanan yang sampai ke usus besar menyerap lebih banyak air.

Ini mengakibatkan najis di bahagian bawah usus menjadi kering dan keras. Bagaimanapun, proses ini sebenarnya baik kerana dengan cara ini lebih banyak zat dapat diserap ke dalam tubuh. Keadaan ini seterusnya akan menyebabkan berlakunya sembelit kerana otot saluran pencernaan mengendur akibat meningkatnya hormon progesteron.

2) BENGKAK URAT

Seperti bengkak urat di kaki, bahagian tubuh lain juga turut menjadi kembang semasa hamil. Ini temsuklah urat di bahagian usus yang turut kembang. 

Ibu hamil yang mempunyai masalah buasir tidak digalakkan meneran kerana ia boleh menyebabkan buasir pecah dan seterusnya menyebabkan jangkitan. Sebaiknya, tunggu sehingga betul-betul terasa ingin membuang air besar.


CARA RAWATAN BUASIR KETIKA MENGANDUNG

1) Makan dalam jumlah yang sedikit tetapi kerap

2) Makan lebih buah-buahan dan sayuran.

3) Lebihkan minum air kosong 

4) Ambil makanan yang kaya dengan serat.

5) Bersenam dan berjalan pantas selama 20minit

6) Jangan meneran ketika membuang air besar

Selain daripada 6 cara rawatan buasir ketika mengandung di atas, saya nak share cara lain yang paling mudah untuk merawat buasir ketika mengandung iaitu mengamalkan suplimen Shaklee. Antara suplimen yang digalakkan ambil bagi mengelakkan buasir semasa hamil ialah Ostematrix, Omega Guard dan Zinc Complex.

Bagaimana SET BUASIR ini membantu?

Ostematrix ini ialah sumber kalsium yang terbaik kerana ia diadun sekali dengan magnesium. Magnesium ini membantu najis menjadi lembut. 

Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan yang terbaik di dunia. Kandungan omega-3 membantu melembutkan najis dan mengurangkan pembengkakan urat pada usus 

Zinc complex akan membantu menyembuhkan luka dalaman akibat buasir bagi mengelakkan pendarahan berlaku


TESTIMONI SET BUASIR SHAKLEE







Serius anda pasti tidak akan mengalami BUASIR SEMASA MENGANDUNG selepas amalkan 
SET BUASIR Shaklee ini.  Sebelum masalah buasir anda menjadi lebih kronik, hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi mengenai SET BUASIR Shaklee ini.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com



No comments:

Powered by Blogger.