8 KHASIAT VITA-LEA FOR CHILDREN YANG TIADA PADA VITAMIN KANAK-KANAK LAIN

06:47:00
    "MEMBESAR BAGAI JUARA"

Cik Nad sangat suka tagline ni kerana semestinya semua ibu mahukan anak-anak mereka berjaya dalam semua bidang. Tetapi, adakah kita dah pastikan keperluan nutrisi anak-anak kita mencukupi??

"Kajian menunjukkan bahawa kekurangan khasiat disebabkan pemakanan yang tidak seimbang boleh menjejaskan prestasi kanak-kanak di sekolah. Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) melaporkan kanak-kanak lebih mudah terdedah kepada kekurangan nutrien seperti zat besi, Vitamin A dan Vitamin B"
Apa yang Cik Nad perhatikan, ramai ibu bapa terlepas pandang mengenai kepentingan vitamin untuk anak ini.Mereka hanya berpendapat vitamin untuk anak ini diperlukan hanya untuk anak yang kurang selera makan, anak yang kurus atau anak yang kerap sakit.




Anak-anak sekarang lebih suka makan "jajan" dan makanan segera berbanding makan vitamin. Cik Nad pun masih berusaha untuk mengawal anak-anak daripada membeli "jajan" dan elakkan juga pergi ke restoran makanan segera. Agak seram bila tengok kandungan dalam "jajan" ini yang ada banyak MSG.

"Kajian Pemakanan Kanak-Kanak Malaysia 2013 mendapati, 4.4% daripada populasi sampel  3542 kanak-kanak yang berumur antara enam bulan dan 12 tahun mengalami masalah kekurangan zat besi dan Vitamin A. Jika tidak ditangani, kekurangan nutrien ini berpotensi membantutkan pertumbuhan dan menjejaskan perkembangan kognitif kanak-kanak"

Oleh itu kawan-kawan ibu..apa yang kita boleh buat supaya anak mendapat nutrisi yang mencukupi untuk kesihatan dan perkembangan mereka yang optimum?

Cik Nad memilih Vita-Lea For Children yang dikeluarkan oleh pihak Shaklee. Cik Nad memilih Vitalea ini sebagai vitamin untuk anak berbanding yang dijual di farmasi kerana Cik Nad percaya produk Shaklee ni mempunyai pakar pemakanan dan saintis mereka sendiri untuk memformulasikan sesuatu produk. Cik Nad tak nak anak-anak makan vitamin yang Cik Nad sendiri pun tak tahu kesahihan kandungannya.


Yang best nya tentang Vita-Lea for Children ni,ia memang sedap dikunyah kerana berperisa anggur dan anak Cik Nad sendiri pun sukakannya. Kalau dah makan satu, mesti berulang-ulang datang minta lagi. Lagi satu, ibu-ibu tak perlu risau jika ia merosakkan gigi kerana kandungannya telah dirumus dengan pemanis xylitol yang tidak mempunyai kaviti.

Vita-Lea For Children ni memang padat dengan vitamin. Antara kandungan vitamin dan fungsinya anda boleh lihat dalam jadual di bawah:

VITAMIN

KEPENTINGAN
Vitamin A
Untuk menyihatkan gusi, gigi dan mencantikkan kulit

Vitamin C
Untuk menyihatkan gusi, gigi dan mencantikkan kulit

Vitamin B6
Menyokong penghasilan tenaga

Kalsium dan Vitamin D
Menyihatkan dan menguatkan tulang

Zat Besi
Menggalakkan penghasilan sel darah merah

Iodin
Menyokong penghasilan hormon yang penting untuk perkembangan sempurna

Magnesium
Menyihatkan dan menguatkan tulang

Zink
Menguatkan ketahanan tubuh dan mempercepatkan pemulihan luka



Banyakkan kandungan vitamin di dalamnya? Ibu-ibu jangan risau kerana vitamin untuk anak ini dihasilkan mengikut piawaian ketulenan dan kualiti yang ketat bagi memenuhi jaminan Shaklee.

Sebagai pengedar Shaklee yang berdaftar, Cik Nad berani jamin bahawa Vita-Lea for Children ini sangat membantu untuk kesihatan anak kita. Jika ada yang berminat untuk berikan hadiah vitamin ini untuk anak, boleh hubungi Cik Nad. Cik Nad akan pastikan ibu-ibu mendapat konsultasi yang secukupnya.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.