Bagaimana Nak Hilangkan Bau Badan?

05:15:00
Selain daripada isu mulut berbau busuk, masalah bau badan yang tidak terkawal juga adalah isu yang perlu kita tangani. Sesetengah penghidap bau badan tidak menyedari bahawa badan mereka berbau dan hanya mengetahui apabila kawan-kawan mula menjauhkan diri.


Nak hilangkan bau badan ni senang je. Tapi sebelum itu, kita kenali dulu punca kepada masalah bau badan.

1) Mandi yang tidak bersih atau kekerapan mandi adalah kurang. Kalau mandi pun tidak menggunakan sabun badan.

2) Jarang menukar pakaian dalam tempoh 24 jam. Ini kerana badan berpeluh akan menjadi tempat pembiakan bakteria. Pakaian akan menyerap peluh tersebut dan ini menyebabkan ia menjadi busuk.

3) Tidak menjaga kebersihan diri contohnya tidak mencukup bulu ketika dan membiarkannya panjang. Ini memanglah tempat bakteria. Hihihi..

4) Kerap makan makanan yang boleh menyebabkan bau badan seperti bawang putih, bawang merah, kari, halba, kobis dan sebagainya.

5) Masalah penghadaman dimana sembelit menjadi punca bau badan.


Anda semua tidak perlu risau jika mengalami masalah bau badan ni. Jom saya kongsikan cara untuk hilangkan bau badan dengan cepat, mudah dan pantas.

1) Pastikan mandi sekurang-kurangnya dua kali sehari iaitu pada waktu pagi dan waktu petang. Mandi akan membersihkan kotoran dan menyegarkan badan. Mandi juga akan menghilangkan bau badan.

2) Belah limau nipis ataupun limau purut, gosokkan di seluruh tubuh bagi menghilangkan bau badan yang kurang enak itu.

3) Amalan mandi air campuran bunga-bungaan dengan perahan limau nipis dapat mengharumkan tubuh dan menyerikan wajah.

4) Kisar daun pandan bersama air dalam saiz sederhana. Gosok pada badan ketika mandi bagi mengharumkan tubuh.

5) Gunakan deodoran ataupun semburan pewangi di pergelangan tangan dan di tepi leher bagi membantu menghilangkan bau badan yang kurang enak.

6) Tukar pakaian dengan kerap jika badan kuat berpeluh. 

7) Elakkan makan makanan yang mengeluarkan bau badan yang kurang enak seperti bawang putih. Terlalu banyak pengambilan daging juga menjadi punca masalah bau badan.


Selain daripada mengamalkan 7 petua hilangkan bau badan di atas, anda juga boleh cuba amalkan ALFALFA COMPLEX kerana ia sangat membantu untuk menyahtoksin dari badan. Apabila toksin semakin berkurang, maka ia boleh membantu untuk hilangkan bau badan. 


Disini saya sertakan beberapa testimoni mereka yang berjaya hilangkan bau badan setelah amalkan ALFALFA COMPLEX



Bagaimana? Anda ingin cuba juga ALFALFA COMPLEX ini untuk hilangkan bau badan. Boleh hubungi saya sekiranya inginkan konsultasi yang paling best.


NAD
Call/sms/whatsapps 019-26394545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.