CARA MENGATASI KULIT BERMINYAK

05:05:00
Antara punca kulit berminyak ialah kerana kelenjar aktif bekerja dan menyebabkan pengeluaran minyak menjadi lebih daripada biasa. Lebih ramai remaja yang mempunyai kulit jenis ini berbanding dewasa.


Mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak ini mempunyai wajah yang lebih berkilat di bahagian dahi, hidung dan dagu. Liang romanya lebih besar dan bintik hitam mudah terhasil.

Kulit jenis ini nampak macam awet muda, licin dan lembut tetapi sebenarnya berminyak walaupun setelah mencuci muka. 


APAKAH CARA UNTUK MENJAGA KULIT WAJAH BERMINYAK?

Antara cara yang boleh diamalkan untuk mengatasi kulit berminyak ialah :

1) Digalakkan membersihkan muka lebih daripada sekali bagi menghilangkan pengeluaran minyak berlebihan dan seterusnya mengatasi kulit berminyak

2) Gunakan penyegar yang mengandungi bahan seperti alkohol bagi mengurangkan minyak.

3) Gunakan foudation untuk mengatasi kulit berminyak

4) Kurangkan makanan bergoreng dan berlemak kerana ia  menjadi punca kulit berminyak teruk

Bukanlah satu perkara yang mudah untuk mengatasi kulit berminyak ini. Terdapat banyak produk kulit berminyak di pasaran tetapi ramai pengguna tidak tahu bahawa kebanyakan produk tidak mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). 

Kesan selepas pengambilan produk tanpa kelulusan KKM ini antaranya kulit mengelupas teruk dan kulit naik jeragat yang lebih banyak selepas anda berhenti menggunakannya. Oleh itu, kita perlu lebih berhati-hati dalam pemilihan produk untuk kulit berminyak supaya kita dapat mengatasi kulit berminyak dengan lebih efektif.

Cara yang paling selamat ialah dengan mengambil produk yang terkenal iaitu Shaklee. Ramai yang dah tahu bahawa produk Shaklee mendapat kelulusan dari pihak KKM dan telah bertapak lebih daripada 100 tahun. Semestinya produk kecantikan dan kesihatannya lebih baik daripada yang lain.

Kalau tidak percaya akan keberkesanannya, jom tengok video di bawah:



Untuk kulit berminyak, saya cadangkan anda ambil suplimen tambahan iaitu Vitamin C dan Vitamin E. 
Merangsang pembentukan kolagen dan mampu mengatasi kulit berminyak

1 kapsul sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, mengurangkan garis halus dan seterusnya mengtasi kulit berminyak


Selain daripada mengambil suplimen tambahan, penjagaan luaran juga sama penting. Untuk penjagaan luaran, saya galakkan anda ambil SET ENFUSELLE Shaklee yang sangat membantu mengatasi kulit berminyak.


Kelembapan kulit anda juga perlu dijaga supaya tak nampak lebih tua daripada usia asal. Antara petua yang paling senang untuk menghilangkan kulit berminyak ialah dengan menggunakan timun sebagai masker.

Jika anda mempunyai masalah kulit berminyak dan ingin mencuba cara yang saya kongsikan, saya dahulukan dengan ucapan terima kasih. Jangan tunggu lama-lama untuk memulakan sesuatu yang baik kerana makin lama kulit anda akan nampak lebih kusam dan tua akibat pengeluaran minyak berlebihan ini.

Untuk dapatkan khidmat konsultasi mengenai produk kecantikan dan kesihatan Shaklee, anda boleh hubungi saya kerana semestinya saya akan berikan anda konsultasi yang terbaik dan percuma seumur hidup.

NAD
call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.