PENAWAR KENCING MANIS PALING BERKESAN UNTUK ELAK POTONG KAKI

05:18:00
Orang selalu cakap penyakit kencing manis ni untuk orang tua sahaja. Tapi bagi nad, penyakit kencing manis ini menyinggah tidak kira peringkat umur. Nad pernah terbaca di surat khabar yang seorang budak berumur 4 tahun telah mengalami masalah kencing manis.Ha..maknanya memang kita semua layak tau dapat penyakit kencing manis ni. Hati-hati ye kawan-kawan..

Kencing manis ni penyakit apa sebenarnya?

Apa yang nad tahu , punca kencing manis ialah apabila kandungan gula dalam darah adalah lebih tinggi dan pada masa yang sama pankreas tidak dapat merembeskan hormon insulin yang cukup.

Bagi kita yang normal, hormon insulin berfungsi untuk mengangkut darah ke bahagian-bahagian badan supaya ianya ditukar kepada tenaga. Untuk pesakit kencing manis, gula dalam darah tidak sampai ke bahagian-bahagian badan dan ini akan menyebabkan paras gula dalam darah tidak akan turun.

TAHUKAH ANDA???????

"Pada tahun 2014, 2.6 juta rakyat Malaysia menghidap penyakit kencing manis. Malaysia berada di tangga ke -10 dunia untuk penyakit kencing manis."

Melalui pandangan mata kasar nad, mereka yang mendapat masalah kencing manis ialah yang tidak mengawal pemakanan mereka. Mereka sering minum air manis-manis dan amalkan makanan yang banyak gula.

Antara simptom kencing manis ialah :


  • Sering dahaga
  • Kerap kencing terutama sebelah malam waktu tidur
  • Sering lapar
  • Kurang berar badan
  • Selalu letih dan tidak bermaya
  • Kebas tangan atau kaki
  • Luka mengambil masa untuk sembuh 
Ramai kawan Nad mengalami masalah kencing manis semasa mengandung. Kesian apabila melihat mereka terpaksa berulang-alik ke hospital untuk dapatkan rawatan kencing manis.Alhamdulillah, Nad masih berada di zon yang selamat untuk kedua-dua anak.

Nad pernah tengok beberapa orang yang terpaksa dipotong kakinya kerana masalah kencing manis ini. Tak sangka sebenarnya kencing manis boleh memberikan kesan yang teruk sebegini.

Ibu Nad juga mempunyai masalah kencing manis dan sekarang alhamdulillah semakin berkurang bacaan gula kerana Nad selalu berikan beliau minum VIVIX Shaklee. Dan sekarang beliau dah berkongsi kebaikan penawar kencing manis ini dengan rakan-rakan.

Nad juga ada mengesyorkan kepada kawan-kawan untuk dapatkan penawar kencing manis terbaik ini dan alhamdulillah rata-rata semuanya memberikan komen positif. 

Nad sendiri mengambil VIVIX Shaklee sebagai langkah pencegahan awal. Nad juga mengawal pemakanan dengan mengambil makanan yang seimbang sesuai dengan keperluan kalori harian.

Jika anda kawan-kawan yang ingin hadiahkan penawar kencing manis ini kepada ibu bapa atau ingin mengamalkan untuk diri sendiri, boleh hubungi Nad untuk dapatkan konsultasi percuma.



NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com




No comments:

Powered by Blogger.