Terkejut Bila Ada Ibu Yang Tak Nak Susukan Anak

14:52:00
Sebenarnya mana ada ibu yang tak nak susukan anaknya. Tetapi mungkin ada ibu-ibu yang terpaksa tidak susukan anak kerana mengalami kekurangan susu badan.

Bukan seorang dua yang mengalami masalah kurang susu badan ni, tetapi sangat ramai. Disebabkan kurang susu ibu ini, langkah yang paling cepat dan pantas ialah hanya memberikan susu formula.
Tentunya bayi akan meraung kelaparan jika kita hanya biarkan dia tanpa berikan sebarang susu.

Sebelum saya pergi dengan lebih jauh, jom saya share beberapa tips yang anda boleh ikut supaya dapat meningkatkan pengeluaran susu badan.

Letakkan bayi berada dekat dengan payu dara

Jangan berikan puting kosong kepada bayi dengan alasan mahu menenangkannya. Hal ini boleh menyebabkan bayi keliru puting sekaligus mengurangkan kekerapannya melakukannya penyusuan langsung

Galakkan bayi menyusu sekerap mungkin. Lebih kerap anda menyusukan bayi, lebih banyak susu akan dihasilkan.

Jangan sesekali hadkan kekerapan menyusukan bayi

Susukan bayi dengan kedua-dua belah payudara. Jangan hanya menumpukan sebelah bahagian payu dara sahaja. Hal ini penting agar penghasilan susu setara dan sama-sama stabil.

Berehat sekerap mungkin dan sentiasa bertenang ketika menyusukan bayi bagi melancarkan pengaliran susu.

Jangan beranggapan anda terpaksa menyusukan anak atau mempunyai sikap tidak sabar menunggu bayi menghabiskan sesi penyusuannya. Beri masa kepadanya dan diri sendiri kerana anda sama-sama sedang melalui proses pembelajaran tentang penyusuan susu ibu.

Selain daripada tips di atas, anda boleh klik 4 TIPS PALING HOT UNTUK BUAT SUSU IBU MENCURAH-CURAH.

Bila ada ibu yang mengadu kepada saya yang beliau mengalami masalah kekurangan susu badan, saya terkenang kisah perit saya 4 tahun dulu. Kisah di mana saya terpaksa BERHENTI menyusukan anak sulung kerana mengalami masalah MASTITIS sehingga terpaksa menjalani pembedahan. Alhamdulillah, saya dibekalkan dengan semangat yang tidak putus asa, selepas menjalani pembedahan membuang nanah di payudara, saya berusaha kembali untuk menyusukan anak saya dengan bantuan SET MENYUSU SHAKLEE. 

Jom saya kongsikan kisah Puan Farah yang juga mempunyai dilema semasa menyusukan anak...



Jika kebetulan anda yang sedang membaca entri saya ini mempunyai masalah seperti Puan Farah dan perlukan bantuan dan konsultasi pakar penyusuan, boleh hubungi saya sekarang. InsyaAllah saya akan membantu anda supaya susu anda mencurah-curah sehingga stok susu melimpah ruah.

Nad
Call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.