PETUA MENGURUSKAN BADAN:BAKAR 100 KALORI DENGAN CARA MUDAH

Siapa kata untuk membakar kalori yang berlebihan, anda perlu ke gimnasium, bersenam atau melakukan latihan insentif? Jika aktiviti ini dilakukan secara rutin, tentu membosankan. Untuk memudahkan anda membakar kalori, di sini saya kongsikan aktiviti-aktiviti yang boleh membantu membakar 100 kalori anda setiap hari.
a) BERBINCANG SAMBIL BERDIRI

Apabila ada masa terluang di tengah kesibukan waktu pejabat, jangan hanya habiskan masa dengan melayari  internet atau mengelamun di meja. Cuba berdiri dan ajaklah kawan berbincang secara santai.
20 minit = 100kcal

b) TELEFON KAWAN

Berbual di telefon juga dapat membantu mengurangkan kalori berlebihan. Tidak perlu 50 minit berterusan, anda boleh menelefon kawan yang berbeza sebanyak lima hingga enam kali
50 minit = 100 kcal

c) WINDOW SHOPPING

Berjalan-jalanlah di pusat membeli belah selama 40minit. Anda boleh berjalan dari satu kedai ke satu kedai untuk melihat barang yang anda suka
40minit = 100 kcal

d) JOGGING

Luangkan masa untuk jogging hanya untuk 20 minit.
20 minit = 100kcal

e) BERGURAU SENDA

Ajaklah kawan-kawan anda berkumpul dan bercerita tentang perkembangan masing-masing. Di samping bergurau senda, ketawa, berjenaka dan berkongsi cerita, anda juga dapat membakar kalori.
20minit = 100 kcal

f) MENULIS

Habiskan masa untuk menulis pengalaman pahit manis anda. Ini sekadar untuk mengekspresikan perasaan anda.
50minit = 100kcal



untuk konsultasi mengenai kesihatan dan kecantikan boleh hubungi saya

NAD
SID 914093
call/sms/whatsapp 019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.