6 FUNGSI LECITHIN SHAKLEE UNTUK KESIHATAN OPTIMUM

05:15:00
Lecithin diekstrak daripada kacang soya organik bukan-GMO dan setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol.

Akademi Sains telah menetapkan bahawa Lecithin amat penting dalam pemakanan kerana ia merupakan sumber fosfolipid yang terdiri daripada kolina dan inositiol. Kedua-duanya ini merupakan komponen utama membran sel dalam setiap organisma hidup yang berfungsi untuk mengawal aliran nutrien ke dalam dan keluar sel.


Berikut ialah 6 fungsi Lecithin Shaklee yang kita mesti tahu:

MENINGKATKAN FUNGSI KOGNITIF


Lecithin Shaklee merupakan sumber yang kaya dengan kolina yang akan ditukarkan menjadi asetikolina. Ia adalah sejenis bahan kimia dalam otak yang penting untuk kecergasan mental, tumpuan dan memori. Jumlah asetikolina yang mencukupi dapat mengekalkan tahap tumuan, membantu meningkatkan memori dan membantu intelektual. Apabila tahap asetikolina rendah, ia boleh menjejasjan keupayaan untuk belajar dan mengingati maklumat.


KESIHATAN HATI


Lecithin dipercayai dapat membantu hati dalam mempercepatkan aliran lemak dan kolesterol. Ia akan membantu mengurangkan pengumpulan lemak dan membantu dalam menghapuskan toksin berbahaya dalam badan. Fungsi hati yang terjejas boleh diatasi dengan berikan kolina yang mencukupi dalam diet harian.


MENGEKALKAN BERAT BADAN


Lecithin merupakan pengemulsian lemak yang membantu dalam memecahkan dan mencairkan lemak. Dengan ini, ia membantu meningkatkan metabolisme dan membakar lemak dengan berkesan apabila ditambah dengan senaman yang mencukupi,


PEREDARAN DARAH




Lecithin Shaklee membantu dalam mencegah pembentukan lemak pada dinding hati dan memecahkan lemak dalam arteri serta otak. Oleh itu, ia dapat membantu mengurangkan tahap kolesterol dan meningkatkan kesihatan lardiovaskular.


MENGEKALKAN KELEMBAPAN DAN KESIHATAN KULIT


Kepekatan asid lemak yang tinggi membolehkan lecithin mengekalkan kelembaan kulit dengan amat berkesan.

MEMBANTU DALAM PENYERAPAN NUTRIEN


Lecithin membantu dalam meningkatkan penyerapan vitamin yang larut dalam lemak iaitu vitamin A, D, E dan K




Lecithin  Shaklee didatangkan dengan mempunyai kandungan 180 kapsul dengan 30 sajian. Sebotol hanya berharga RM55.65 sahaja. Sangat berbaloi jika nak dibandingkan dengan fungsinya yang sangat hebat.
Jika anda berminat untuk dapatkan konsultasi terhebat daripada saya mengenai Lecihtin Shaklee, boleh hubungi nombor atau email di bawah.


NAD
CALL/SMS/WHATSAPP 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.