SINDROM OVARI BERPOLISISTIK (PCOS) : PERLUKAH RAWATAN PCOS UNTUK HAMIL?

06:38:00

INGIN TAHU MENGENAI PENYAKIT PCOS




Saya ingin bertanyakan mengenai penyakit PCOS. Untuk pengetahuan Nad, saya berusia 30 tahun dan telah mempunyai sorang cahaya mata. 

Saya telah didiagnos mempunyai penyakit PCOS. Penyakit PCOS ini dikesan sejak tahun lalu apabila darah haid saya berwarna coklat kehitaman pada hari pertama haid sehingga hari keenam dengan kuantiti yang sedikit.

Doktor pakar memberitahu penyakit ini terjadi kerana lebihan hormon lelaki di dalam badan. Jadi saya inginkan pandangan Nad untuk penyakit saya ini kerana saya merancang untuk memiliki cahaya mata lagi. Adakah suplimen Shaklee boleh membantu saya?



Ini lah pertanyaan yang Nad dapat melalui whatsaps minggu lepas. Alhamdulillah, dah selamat reply dengan jayanya. 

 Jawapan Nad :

" Terima kasih puan kerana hubungi saya. Secara ringkasnya, masalah PCOS yang puan alami ini adalah disebabkan ketidakseimbangan hormon. Macam keadaan puan sekarang, ovari telah merembeskan sejumlah kecil hormon lelaki iaitu androgen. Ini akan mengganggu ovulasi dan menyebabkan kitaran haid puan tidak menentu.

PCOS yang puan alami sekarang bukanlah penyakit tetapi ia lebih kepada sindrom dan ianya tiada rawatan PCOS yang spesifik selain kita cuba untuk mengawalnya. PCOS jika tidak dikawal, ia akan bertambah teruk dari setahun ke setahun.

Kesan PCOS yang ketara ialah ia menyebabkan kesukaran untuk hamil. Selain itu, kesan penyakit PCOS juga mengakibatkan masalah jerawat, pertumbuhan bulu roma pada muka, jari, dada dan perut.

Selalunya, rawatan PCOS untuk hamil dengan kaedah perubatan ialah dengan menggunakan teknik IVF untuk mendapatkan anak. 

Tapi jika puan memilih untuk mengamalkan suplimen Shaklee, Nad akan cadangkan sebaiknya ambil VIVIX sebagai rawatan alternatif untuk PCOS. Dah ramai yang cuba ambil Vivix dan berjaya hamil.





InsyaALLAH jika puan konsisten dengan Vivix, puan akan hamil dengan izin ALLAH. Cara terbaik untuk membuktikan keberkesanan Vivix ialah dengan mencubanya sendiri.

Semoga puan berpuas hati dengan jawapan saya. Jika puan berminat untuk dapatkan Vivix, boleh hubungi Nad.

"FAST ACTION FAST RESULT"


NAD 
CALL/WHATSAPS 019-2639545







No comments:

Powered by Blogger.