KENAPA TAK BOLEH BERLAPAR JIKA NAK KURUS? | Set Kurus Shaklee

13:24:00
Salam semua..saya nak share sedikit tips ringkas kenapa kita tidak boleh berlapar jika mahu turunkan berat badan.

Seperti yang anda semua sedia maklum, makanan memberikan kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan "terkejut". Tubuh akan mula membakar "muscle" atau "otot" untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisme akan menjadi rendah.

Apabila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasaanya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisme tubuh anda masih rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi.

Untuk itu, jika anda mahu kurangkan pengambilan makanan berlemak dan berkarbohidrat tinggi, saya cadangkan anda mengambil CINCH SHAKE MIX bagi menggantikan sarapan atau makan malam anda. Pada waktu tengahari, anda boleh teruskan dengan pengambilan makanan tengahari yang seimbang.

Saya sendiri juga mengambil Cinch Shake Mix ini semasa bersarapan. Alhamdulillah, sangat terasa kenyangnya dan saya tidak perlu bergegas untuk dapatkan sarapan nasi lemak. Pada masa yang sama, ia juga sangat membantu saya untuk mengawal kenaikan berat badan.

Jika anda ingin mencuba Cinch Shake Mix ini, boleh hubungi saya untuk dapatkan konsultasi percuma seumur hidup.

NAD
prop2102@gmail.com
call/sms/whatsapp 019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.