4 Tips Paling Hot Untuk Buat Susu Ibu Mencurah-Curah | Testimoni Set Menyusu Shaklee

04:59:00
Salam semua..

Mesti ramai yang nak tahu tips hebat ni kan? Saya nak berkongsi dengan anda semua 4 tips penting anda perlu ikut supaya penyusuan susu ibu berjaya.

1) Minum air 4 liter sehari

Sebagai "alarm" untuk mengingatkan anda minum air, maka..setiap kali sebelum dan selepas menyusu,pastikan anda minum air.

2) Kerapkan menyusu anak dan jadualkan proses pengepaman susu ibu

Konsep "supply and demand" penting di sini..dimana lagi banyak air susu keluar maka lagi banyaklah air susu ibu akan terhasil. Ungkapan ini hanyalah mitos "susu akan kering jika anak banyak menyusu dan banyak mengepam".

3) Pengambilan makanan seimbang

Ibu-ibu menyusu dilarang sama sekali untuk "skip" waktu makan. Jangan biarkan perut anda kosong kerana kemungkinan ia akan memberi kesan kepada penghasilan susu ibu.

4) Ibu mesti sentiasa tenang

Ini yang paling penting iaitu ibu mestilah sentiasa "feeling" bahagia. Jangan susah-susah hati selalu dan fikir susu ibu mesti cukup untuk anak.Selain itu, amalkan zikir Ya Matin 70x sebelum menyusukan anak atau sewaktu mengepam


Alhamdulillah... Dengan izin ALLAH, kepakaran saya dalam bidang penyusuan susu ibu telah membantu 2 ibu muda ini untuk berjaya menyusukan anak mereka selepas bersalin. Mereka mengamalkan SET MENYUSU SHAKLEE disamping dengan konsisten dengan 4 tips paling hot di atas.

Jom kita baca testimoni mereka

Testimoni Dayang : Ibu muda yang sangat berusaha untuk menyusukan kedua-dua anak kembar beliau. Akhirnya..dengan usaha gigih..beliau berjaya..



Testimoni Nadia : Beliau tidak mudah patah semangat apabila mendapati susu ibu nya sedikit. Akhirnya..setelah konsisten dengan 4 tips yang saya share di atas..beliau telah berjaya.



Syukur saya ke hadrat Ilahi..tanpa keizinan daripada-Nya..ibu-ibu ini mesti tidak dapat menyusukan anak mereka. Semoga Allah mencurahkan rezeki susu ibu yang mencurah-curah kepada mereka.

Kepada anda yang sedang berusaha untuk menyusukan anak..jangan mudah putus asa..teruskan usaha anda..ikut 4 tips yang saya kongsikan di atas..pasti anda berjaya!!

Jika anda memerlukan sebarang konsultasi mengenai penyusuan susu ibu daripada saya..boleh hubungi saya sekarang.

Nad
call/sms/whatsapp 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.