ENDOMETRIOSIS : RAWATAN ENDOMETRIOSIS BAGI MENGELAKKAN SENGGUGUT TERUK

16:31:00
Rupanya, rasa sakit yang kuat ketika senggugut tidak boleh diabaikan. Ini kerana ia adalah salah satu tanda penyakit ENDOMETRIOSIS. Semestinya rawatan endometriosis perlu dilakukan secepat mungkin.

APAKAH ITU ENDOMETRIOSIS?

Melalui pembacaan Nad, endometriosis terjadi kerana selaput rahim yang tumbuh di luar daripada rahim seperti usus, pundi kencing, tiub fallopio dan bahagian luar kawasan pelvik.

Ia akan gugur sama waktu seperti darah haid tetapi ia tidak keluar dan hanya terkumpul disitu sahaja. Lama kelamaan, ia bertimbun dan terperangkap menjadikan kawasan itu membengkak.

Gambar menunjukkan endometriosis tumbuh di kawasan luar rahim

ENDOMETRIOSIS MASALAH KRONIK

Endometriosis dianggap sebagai "seksaan besar" bagi sesetengah wanita. Ini kerana ia bukan sahaja memberikan kesakitan tetapi ia tergolong dalam jenis penyakit kronik.

Kesian sangat kepada mereka yang mempunyai masalah endometriosis kerana terpaksa menahan rasa sakit kronik di bahagian bawah perut di atas kemaluan.

ENDOMETRIOSIS TANDA DAN GEJALA

Mungkin ada yang tertanya-tanya tentang tanda-tanda mereka yang mempunyai endometriosis. Sebenarnya simptom endometriosis akan mengambil masa beberapa tahun untuk muncul selepas haid pertama.

Simptom endometriosis akan berhenti sendiri apabila wanita berhenti haid atau hamil. Selagi wanita itu masih alami haid, maka endometriosis akan tetap berlaku.

Antara simptom endometriosis ialah :

1) Senggugut teruk
2) Pendarahan yang banyak atau haid yang tidak teratur
3) Kesakitan ketika membuat hubungan kelamin
4) Cirit-birit atau sembelit
5) Kemurungan
6) Perut kembung
7) Susah tidur dan cepat letih.

ENDOMETRIOSIS MENGGANGGU KESUBURAN

Ye, memang terbukti yang endometrisis akan mengganggu kesuburan. Ia disebabkan oleh tiub fallopio melekat pada organ lain manakala kawasan rahim menjadi tidak sesuai untuk embrio membesar.

Selalunya, rawatan di hospital, doktor akan berikan ubat penahan sakit untuk mereka yang alami senggugut teruk. Selain itu, terapi hormon perancang keluarga juga akan diberikan dan ada kes yang lebih teruk sehingga terpaksa dibuang rahimnya.

RAWATAN ALTERNATIF UNTUK ENDOMETRIOSIS

Disini Nad ingin mencadangkan satu rawatan alternatif yang terbaik untuk bantu meningkatkan kesuburan. Rawatan ini hanya menggunakan suplimen iaitu Vivix. 

Di dalam Vivix terkandung RESVERATOL dimana jika kalian mahu tahu, resveratrol ini sangat membantu bagi memanjangkan tempoh kesuburan, Resveratrol juga akan membantu penghasilan sel-sel pembiakan yang sihat dan berkualiti.

Resveratrol juga akan menyekat pertumbuhan cyst akibat daripada endometriosis.

Menunggu hampir 6 tahun untuk hamil. Selepas amalkan Vivix, alhamdulillah berjaya hamil

Amalkan Vivix secara konsusten untuk bantu baiki sel dalam badan, akhirnya berjaya hamil



Selalu sakit semasa period, alhamdulillah selepas minum Vivix, tidak sakit lagi dan period menjadi teratur


Alhamdulillah, telah ramai yang mendapat manfaat daripada Vivix ni. Nad yakin, anda juga tidak mahu melepaskan peluang untuk merasai sendiri kehebatan Vivix bagi membantu meningkatkan kesuburan. 

Ingin Nad tegaskan disini, Vivix bukanlah ubat kesuburan atau rawatan perubatan dari hospital tetapi ianya adalah salah satu rawatan alternatif bagi membantu meningkatkan kesuburan.

Jom hubungi Nad sekarang untuk tanya Nad macam mana nak dapatkan Vivix dengan harga super jimat.


NAD 
CALL/SMS/WHATSAPSS 019-2639545
prop2102@gmail.com







No comments:

Powered by Blogger.