DIABETES MASA MENGANDUNG. BUNTU NAK CARI RAWATAN YANG SEPATUTNYA

14:13:00
Diabetes masa mengandung adalah masalah yang kerap berlaku di kalangan wanita. Kadang-kadang ada yang mengandung di usia 20 an pun dah dapat diabetes



Nad sendiri semasa mengandung anak ketiga, mengambil langkah berjaga-jaga kerana mempunyai sejarah keluarga kencing manis. Sebenarnya, faktor keturunan bukanlah faktor utama berlakunya diabetes semasa hamil. 

APAKAH YANG MENYEBABKAN BERLAKUNYA DIABETES SEMASA KEHAMILAN?

Pakar perubatan berpendapat ia disebabkan hormon daripada plasenta yang menjadi talian hayat sepanjang pembentukan janin dan bayi. Hormon itu dikatakan mengurangkan aktiviti insulin terhadap ibu dan menyebabkan ibu kekurangan hormon insulin. 

Bila keadaan ini berlaku, kadar gula dalam darah ibu menjadi tidak normal dan naik dengan mendadak.

Selalunya, diabetes dapat dikesan semasa hamil melalui ujian glukosa yang dibuat pada minggu ke-24 atau 28 kehamilan. Jika bacaan gula dalam darah normal, ibu tidak perlu mendapatkan rawatan susulan atau mulakan cucuk insulin sendiri di rumah.

KESAN DIABETES SEMASA HAMIL

Mungkin ramai yang ingat, diabetes semasa hamil akan menyebabkan kecacatan pada bayi tetapi sebenarnya tidak sama sekali. 

Selalunya, kesan diabetes semasa hamil akan memberikan komplikasi kepada bayi seperti :

1) Saiz bayi menjadi besar. Ini disebabkan oleh jumlah gula tinggi yang diterima oleh ibu.

2) Kesukaran untuk bersalin disebabkan saiz bayi yang besar, Ia berpotensi menyebabkan bayi mengalami Erb's Palsy iaitu trauma ketika lahir yang menyebabkan bayi sukar diteran keluar dan  bahunya tersangkut dan terkehel.

RAWATAN DIABETES SEMASA HAMIL

Memang terdapat banyak petua hilangkan kencing manis semasa mengandung yang boleh di google sahaja. Tapi pastikan, ibu mendapatkan surah pengesahan daripada doktor dan menerima rawatan dari pihak doktor. 

Selain itu, ibu-ibu hamil boleh cuba untuk dapatkan ESP daripada Shaklee dimana ESP Shaklee ni memang boleh bantu turunkan paras gula dalam darah. Tambah-tambah bagi ibu hamil, ESP memang sangat sesuai kerana ia juga bantu bekalkan protein kepada bayi.

Kandungan Indeks Glisemik yang rendah pada ESP boleh bantu proses pelepasan gula bila mana ia diperlukan.Memang tidak perlu risau lagi jika ibu-ibu konsisten dengan ESP. 
TESTIMONI TURUNKAN PARAS GULA SEMASA HAMIL DENGAN ESP


Sebaiknya,ibu-ibu cepatlah bertindak sekarang dengan ambil ESP semasa hamil bagi mencegah diebetes semasa mengandung menjadi lebih teruk. Sayangilah bayi anda kerana jika tidak mendapatkan rawatan sewajarnya, ia akan bahayakan bayi.

Berminat untuk cuba ESP Shaklee? Boleh terus hubungi Nad bagi dapatkan konsultasi terbaik dan seumur hidup


NAD 
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com

Ingin jimatkan masa dan memilih untuk order online sendiri? Boleh klik disini





No comments:

Powered by Blogger.