BAHAYA JIKA TIDAK AMBIL 5 RAWATAN SINDROM RENGSA USUS DENGAN CEPAT

18:24:00
Anda kerap alami kembung perut?
Anda kerap tidak puas membuang air besar?
Anda kerap sakit di bahagian abdomen dan rasa tidak selesa?



Jika anda ada mengalami ketiga-tiga tanda di atas, segeralah berjumpa doktor untuk dapatkan pengesahan kesihatan dengan segera.

Kalau nak tahu, ini adalah tanda-tanda mereka yang mempunyai SINDROM RENGSA USUS (IBS) . IBS ini merupakan gangguan pada gastroutus yang tidak dikenal pasti puncanya.

Dianggarkan sebanyak 9% hingga 23% populasi dunia mengalami IBS. Yang bahayanya lagi, sindrom ini lebih kerap dialami oleh golongan wanita berbanding lelaki.

Selalunya mereka yang mempunyai SINDROM RENGSA USUS (IBS) ini akan terdapat darah atau cecair mukus pada najisnya. Kadang-kadang ia nampak macam biasa saja tapi jika dibiarkan berlarutan, mungkin akan timbul penyakit kronik lain pula.

Lagi satu, mereka yang mempunyai IBS akan  mengalami perubahan dari segi tabiat membuang air besar sama ada cirit birit atau sembelit yang tidak menentu.


Disini Nad akan kongsikan 5 Cara Merawat Sindrom Rengsa Usus yang ramai lagi belum tahu :


1) Cubalah untuk tingkatkan pengambilan serat dalam diet makanan seharian. Lebihkan pengambilan sayur-sayuran hijau dan buah-buahan



2) Banyakkan bersenam untuk mengurangkan gas dan kembung perut



3) Makan hidangan yang bersaiz kecil dan kawal pengambilan produk tenusu.




4) Tambahkan probiotik dalam diet harian



5) Ambil suplimen yang boleh membantu mengurangkan angin dalam badan dan mengurangkan keradangan dalam usus seperti Vivix, Herblax, Omega Guard dan ESP.




Insya ALLAH dengan mengamalkan kesemua 5 cara rawatan sindrom rengsa usus ini, anda akan semakin sihat.

Jika anda mahu order suplimen Shaklee sebagai salah satu rawatan alternatif sindrom rengsa usus, boleh terus hubungi Nad melalui nombor di bawah.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.