SAKIT JANTUNG DAN CARA MENGATASINYA

10:03:00
"JAGALAH JANTUNG"



Tetapi sejauh mana kesihatan jantung itu diberi perhatian dan keutamaan? Dimana-mana sahaja saya mendengar ada yang mengalami sakit jantung. Sakit jantung ini tidak mengira usia dan jantina tetapi sepanjang pemerhatian saya, kebanyakan mereka yang mudah mendapat sakit jantung ialah golongan lelaki. 

Sebenarnya, bukanlah genetik lelaki ataupun wanita yang menentukan penyakit jantung itu tetapi ia bergantung kepada 4 faktor di bawah :

1) GAYA HIDUP

Mereka yang merokok lebih terdedah untuk mendapat sakit jantung berbanding golongan yang tidak merokok. Jika ia menjadi amalan, eloklah diubah sekarang dan bertukarlah kepada amalan yang lebih sihat.

2) BERAT BADAN

Kegemukan dan obesiti menjadi faktor risiko lain yang menyebabkan penyakit jantung. Apabila berat badan bertambah, kita tidak dapat bergerak aktif dan menyebabkan kalori tinggi dalam badan kerana tidak dibakar. Jadi, ia akan bertukar kepada lemak dan berkumpul di bahagian-bahagian tertentu dalam badan termasuklah jantung. Apabila lemak dah berkumpul di salur jantung, maka ia akan mengganggu proses pengaliran darah ke jantung dan ini akan menyebabkan sakit jantung.

3) PEMAKANAN

Sebaiknya untuk pesakit jantung, elakkan mengambil makanan berlemak dalam kadar yang banyak. Selain itu, makanan yang mempunyai kandungan kolesterol yang tinggi juga perlu dielakkan seperti telur, mentega, hati,otak dan sebagainya. Yang paling baik ialah mengamalkan makanan yang dikukus dan dipanggang.

4) SENAMAN

Bersenamlah adalah cara yang paling baik untuk menjaga kesihatan jantung. Jika tidak mampu untuk berjoging, cukuplah sekadar berjalan sahaja bagi membantu pengaliran darah yang baik ke jantung



Jika nak tahu MAKANAN YANG SESUAI UNTUK PESAKIT JANTUNG (KLIK SINI)



Jika kita pergi berjumpa doktor, makanan terbaik yang doktor akan cadangkan selain ubat ialah makanan yang mengandungi kandungan OMEGA 3.

Walaupun kita belum di diagnos menghidap sakit jantung, tidak salah sekiranya kita mengambil langkah berjaga-jaga dari awal. Saya sendiri dan suami mengambil minyak ikan OMEGA GUARD  dan VITAMIN E untuk menjaga kesihatan jantung.

BAGAIMANA SUPLIMEN INI MEMBANTU MEMELIHARA JANTUNG KITA?


a) Omega Guard mengurangkan penyakit jantung
-membantu mengurangkan risiko kematian akibat serangan jantung
-mengurangkan risiko mendapat denyutan jantung tak menentu
-mengurangkan sakit dada Angina pada pesakit yang mempunyai masalah saluran jantung tersumbat
-mengurangkan risiko serangan jantung kali kedua bagi pesakit yang pernah mendapat serangan jantung sebelum ini

b) Omega Guard mencegah saluran darah dan pembekuan darah
-mengurangkan risiko darah beku
-mengurangkan risiko pembentukan plak aerosklerosis pada dinding saluran darah yang menyebabkan pengerasan
-mengurangkan risiko darah beku di kalangan pesakit yang mengalami masalah saluran darah bengkak di kaki

c) Omega Guard membantu mengurangkan paras kolestrol
- mengurangkan paras asid lemak bebas dalam darah yang mempunyai kaitan yang kuat dengan risiko darah beku yang menyebabkan penyakit strok dan serangan jantung

d) Omega Guard mengurangkan Strok (Ahmar)
-mengurangkan risiko mendapat strok sama ada jenis ischemia atau haemorrhagic

e) Omega Guard mengurangkan penyakit darah tinggi
-mengurangkan risiko mendapat penyakit darah tinggi dengan mengurangkan masalah pengerasan saluran darah
-mengurangkan kadar tekanan darah tinggi bagi pesakit yang pernah mengalami masalah darah tinggi

Ia adalah sejenis antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak dimana ia menyokong kesihatan jantung. Antioksidan membantu menghalang kesan buruk daripada produk sampingan proses pengoksidaan. Tindak balas pengoksidaan dalam tubuh manusia boleh mencederakan tisu dan menurunkan daya pertahanan tubuh.

Alhamdulillah..sejak kami sekeluarga mengamalkan suplimen ini, kesihatan kami semakin baik. Dah beribu-ribu testimoni membuktikan bahawa OMEGA GUARD dan VITAMIN E ini sangat elok untuk sakit jantung.



Anda tidak perlulah membeli suplimen ini jika anda yakin dan pasti bahawa pemakanan anda seharian masih mampu membekalkan omega 3 yang mencukupi untuk kesihatan jantung. Tetapi, jika anda mempunyai keinginan dan tekad yang kuat untuk mengatasi sakit jantung, boleh hubungi saya bila-bila masa sahaja. Saya akan pastikan anda mendapat konsultasi yang terbaik sepanjang menjadi pelanggan saya.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com

1 comment:

Powered by Blogger.