6 TANDA PENYAKIT MERBAHAYA JIKA KERAP LETIH DAN LESU

07:59:00
Adakah anda kerap letih dan lesu setiap hari walaupun tidak melakukan kerja-kerja yang berat? Anda harus berhati-hati kerana sedang berisiko dengan beberapa jenis penyakit.

Di sini saya akan listkan 6 jenis penyakit yang sering buatkan anda letih dan lesu seharian sehingga nak buat kerja di rumah pun tak mampu.

1) ANEMIA

Anemia terjadi akibat kekurangan zat besi. Penyakit ini lebih banyak menyerang golongan wanita berbanding lelaki. Wanita yang kerap mengalami haid yang banyak dan wanita hamil amat terdedah dengan masalah ini. Antara tandanya ialah mudah berasa lesu, penat, sering sakit kepala, muka kelihatan pucat dan jantung berdebar-debar.


2) HIPOTIROID

Hipotiroid bermaksud kekurangan hormon tiroid di dalam tubuh. Kekurangan hormon ini akan menyebabkan badan kekurangan metabolisme, cepat letih ,sakit otot, berat badan bertambah, kulit kering dan tidak tahan pada keadaan sejuk. Anda perlu lebihkan mengambil zat besi dan rajin melakukan senaman ringan untuk meningkatkan kadar metabolisme badan


Perhatikan jika anda mempunyai tanda-tanda seperti cepat haus, mudah lapar, sering buang air kecil dan penurunan berat badan secara mendadak. Jika kesemua tanda ini ada pada anda, segeralah buat pemeriksaan kesihatan di hospital kerana dikhuatiri anda mempunyai masalah diabetes.


4) TIDUR BERDENGKUR

Jika anda tidur berdengkur, mungkin anda menghidap Obstructive Apnea Syndrom. Ia terjadi disebabkan adanya sumbatan aliran udara ketika bernafas sehingga menyebabkan pengambilan oksigen berkurangan. Keadaan ini menjadikan tidur anda tidak berkualiti penghidapnya berasa letih pada siang disebabkan tidak cukup tidur.

5) PENYAKIT CELIAC

Ia merupakan penyakit saluran penghadaman terutamanya pada usus kecil. Seseorang dengan penyakit ini tidak boleh mengambil makanan yang mengandungi GLUTEN. Gluten terdapat pada ubat-ubatan, vitamin, dan pelembab bibir. Gejalanya cepat letih, perut kembung, cirit birit, muntah dan penurunan berat badan.

Berhati-hati ketika membeli vitamin di pasaran kerana kebanyakannya mengandungi GLUTEN. Oleh itu, carilah vitamin yang BEBAS GLUTEN seperti produk Shaklee.

6) CHRONIC FATIQUE SYNDROME

Gejalanya ialah lesu, sakit pada bahagian otot, gangguan pada memori dan imsomnia. Berjumpalah dengan doktor sekiranya kesemua gejala ini ada pada anda.



Sekiranya anda telah berjumpa dengan doktor dan telah mendapat pengesahan bahawa anda bebas daripada 6 penyakit merbahaya ini, bolehlah anda berusaha dengan mengambil suplimen tambahan bagi mengatasi rasa kerap letih dan lesu itu.

Kadang-kadang, faktor kekurangan nutrisi menjadi punca kita kerap letih dan lesu dan akibatnya banyak kerja harian kita akan terganggu.

Disini saya listkan beberapa jenis vitamin yang sesuai untuk mengatasi masalah letih dan lesu anda itu.

Ia membekalkan 28 jenis vitamin dan mineral yang mengalakkan kecergasan dan kesihatan seluruh tubuh.

Ia membantu menukarkan glukosa di dalam badan kepada tenaga

Ia membantu membekalkan tenaga berkekalan dengan protein berasaskan soya dan terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga selama berjam-jam

Vitamin C sangat membantu proses penyerapan ZAT BESI. Ia juga sangat membantu meningkatkan sistem imun tubuh,

Inilah minuman feveret saya di waktu panas kerana ia sangat membantu menghilangkan rasa haus. Ia membantu membekalkan bendalir dan elektrolit yang penting untuk membantu mencegah penyahidratan.

Mempunyai 28 paket dan sesuai untuk diminum pada bila-bila masa. Ia mengandungi TAURINA yang sangat membantu meningkatkan kecergasan dan stamina.
Anda tidak perlu risau kerana kesemua ini 100% dijamin selamat dan telah mendapat kelulusan KKM.  Ramai yang salah faham bahawa tidak perlu mengamalkan suplimen untuk kesihatan harian tetapi cukuplah hanya mengambil pemakanan  seimbang. Tetapi adakah anda yakin bahawa pemakanan harian mampu menampung segala kekurangan nutrisi?

Jika anda memerlukan konsultasi yang terhebat mengenai produk Shaklee, boleh hubungi saya pada bila-bila masa sahaja. Konsultasi saya adalah percuma seumur hidup kepada mereka yang menjadi pelanggan saya.


NAD 
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com

No comments:

Powered by Blogger.