KENAPA PERLU PEMERIKSAAN AWAL SEMASA MENGANDUNG?

11:15:00

Ramai yang mengabaikan pemeriksaan awal ketika mengandung tambahan bagi ibu yang telah mempunyai pengalaman hamil kali pertama. Ada yang beranggapan tidak perlu pergi awal kerana tidak mengalami sebarang risiko semasa anak pertama.

Saya sendiri berfikiran sebegitu semasa hamil anak ketiga ini dan saya hanya pergi ketika usia kandungan mencapai usia 10 minggu. Ternyata saya silap dan sepatutnya pergi dengan lebih awal kerana pemeriksaan kandungan perlu dibuat dan amat penting ketika usia kandungan mencecah 6 minggu lagi. 

Nasib baiklah saya tidak mengalami sebarang masalah semasa trimester pertama dan check up kali pertama saya semuanya sangat OK.

Sebenarnya ramai yang tidak mahu pergi dengan lebih awal kerana pemeriksaan agak banyak dan mengambil masa yang panjang. Tetapi tidak salah sekiranya kita mengambil langkah penjagaan dengan lebih awal demi kesihatan kita dan bayi dalam kandungan.

Antara pemeriksaan awal yang akan dilakukan ialah:

1) Pengambilan latar belakang kehamilan dan sejarah kesihatan
2) Pengambilan berat badan dan tinggi
3) Ujian air kencing
5) Saringan HIV untuk suami isteri
6) Jenis dan kumpulan darah
7) Mengambil tekanan darah
8) Memberi pelalian kancing gigi
9) Pemeriksaan badan dan kandungan
10) Memberi Pendidikan Kesihatan
11) Pemeriksaan oleh doktor
12) Rujukan ke hospital jika ada kemudaratan yang dikesan
13) Temujanji untuk lawatan susulan

Sebenarnya nampak leceh je kan? Banyak sangat yang perlu di periksa dan saya sendiri pun kadang-kadang rasa malasnya nak pergi check up. Tapi..apabila memikirkan kesihatan bayi dalam kandungan, saya gagahkan juga untuk pergi check up setiap bulan.

Kalau nak tahu, tujuan segala check up ini ialah untuk mengesan :

1) Keadaan luar biasa pada kandungan serta kelahiran yang lalu
2) Kegemukann dan penyakit jantung
3) Keadaan tulang punggung yang kecil
4) Penyakit darah tinggi
5) Jangkitan pundi dan saluran kencing
6) Penyakit kencing manis
7) Penyakit kurang darah
8) Penyakit kelamin
9) Penyakit HIV dan AIDS
10) Keadaan luar biasa pada kandungan

Sepanjang pemeriksaan kesihatan saya semasa mangandung anak ketiga ini, tiada langsung sebarang masalah. Minggu lepas baru sahaja selesai check up untuk usia kandungan 31 minggu dan alhamdulillah semuanya sangat ok.

Anda mesti nak tahu kan apa rahsia saya? Tentulah SET HAMIL SHAKLEE yang memang saya amalkan sepanjang kehamilan ketiga ini. 

Alhamdulillah, masih mengekalkan TAG PUTIH walaupun di usia kandungan 31 minggu



Doktor sendiri sangat memberikan sokongan kepada saya untuk meneruskan pengambilan SET HAMIL SHAKLEE ini.

Bukan saya seorang sahaja yang merasai kesan SET HAMIL SHAKLEE yang sangat superb ini. Jom kita sama-sama tonton video ini.




Set Hamil Shaklee ni memang penyelesaian terbaik dan jalan pintas untuk ibu-ibu untuk lebih bertenaga ketika hamil. Saya sendiri dah cuba dan ingin anda juga merasai kesannya yang memang super owesome. 

Setakat ini saya telah menerima beribu-ribu testimoni mengenai SET HAMIL SHAKLEE ini dan sekarang giliran anda pula berkongsi testimoni gembira selepas amalkan SET HAMIL SHAKLEE.

Saya menyediakan konsultasi 24 jam untuk mereka yang berminat untuk dapatkan SET HAMIL Shaklee ini. Jom hubungi saya sekarang.

NAD
CALL/SMS/WHATSAPPS 019-2639545
prop2102@gmail.com


No comments:

Powered by Blogger.