ANAK SEMAKIN CERDIK SELEPAS MAKAN OMEGA GUARD SHAKLEE

06:27:00

Perkembangan otak kanak-kanak bermula sejak dari dalam rahim ibu dan terus berkembang selepas lahir. Otak akan terus berkembang dengan cepat ketika hayat fetus pada trimester akhir dan dua tahun pertama. Perkembangan ini sangat pantas dan dianggarkan otak membesar daripada 25% berat dan jisim dewasanya, kepada 90% berat dewasanya pada sekitar 5 tahun. Otak akan terus berkembang sehingga kanak-kanak berada di usia peringkat sekolah menengah.



OMEGA GUARD mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. DHA penting untuk bagi perkembangan dan fungsi-fungsi otak. Otak terdiri daripada lemak. Lobus hadapan terdiri daripad 40% DHA. DHA diperlukan untuk perkembangan lobus hadapan, malah dikenali sebagai lemak baik.



Tubuh orang dewasa boleh memproses DHA secukupnya. Walaubagaimana pun , tubuh kanak-kanak tidak mampu untuk memproses DHA dengan secukupnya. Oleh itu, mereka perlu pengambilan DHA secara terus. DHA amat penting dalam diet harian kanak-kanak. Berdasarkan Perbadanan Keselamatan Makanan Eropah (EFSA) yang mengesyorkan kanak-kanak untuk mengambil 100mg DHA setiap hari.

Jika anda menambah diet harian anak anda dengan 1 biji kapsul OMEGA GUARD setiap hari , ia sudah melengkapi keperluan DHA anak anda. Ini adalah cara mudah dan bijak untuk ibu membekalkan anak mereka dengan kandungan DHA yang optimum serta nutrien yang penting untuk membantu perkembangan otak. Janganlah risau dan berikan anak anda OMEGA GUARD untuk perkembangan otak mereka.


Kepada ibu-ibu yang berminat..boleh menghubungi saya..

NAD
SID 914093
CALL/SMS/WHATSAPP 0192639545

No comments:

Powered by Blogger.