KEPENTINGAN VITAMIN DAN MINERAL KALA MENYUSU

Salam semua...jom kita berkongsi kelebihan mengambil vitamin dan mineral ketika meyusukan anak. Ketika hamil, hospital atau klinik bersalin yang anda kunjungi lazimnya membekalkan vitamin yang dirumus khas untuk ibu hamil. Mahu tidak mahu, anda perlu mengambil bekalan vitamin ini setiap hari bagi memastikan kesihatan diri dan bayi dalam kandungan berada dalam keadaan memuaskan.

Ketahuilah, perkara yang sama patut anda lakukan ketika dalam proses menyusukan bayi! Hal ini kerana anda masih memerlukan vitamin dan mineral tambahan dalam usaha menjayakan penyusuan eksklusif. Faktanya, bayi tetap akan mendapat apa yang diperlukannya menerusi susu ibu biarpun tubuh anda kekurangan vitamin dan mineral tertentu. 

Ramai yang menganggap keperluan suplemen semasa meyusukan bayi semata-mata hanya untuk MEMPERBANYAKKAN SUSU IBU. Tanggapan ini pun salah. Sebenarnya susu yang penuh nutrisi adalah susu ibu yang mengandungi kesemua khasiat pada tahap optimum dan ia hanya boleh diperoleh daripada tubuh yang sihat. Secara logiknya, sewaktu hamil anda makan pelbagai jenis suplimen untuk menyokong perkembangan bayi. Jadi, apabila berada dalam fasa penyusuan, mengapa keperluan suplimen ini diabaikan. Sama seperti hamil, suplemen turut perlu untuk anda membesarkan si manja.

Antara vitamin dan mineral yang penting semasa menyusukan bayi ialah zat besi, protein dan kalsium.Dan untuk pengetahuan anda, semuanya terkandung di dalam SET MENYUSU SHAKLEE.Set lengkap yang mengandungi kesemua suplemen yang diperlukan semasa menyusukan bayi.



a) Protein dan Kalsium dalam ALFALFA dan ESP membantu meningkatkan nutrisi dan kuantiti susu badan

b) Thiamin dalam B COMPLEX memastikan ibu kekal bertenga

c) 28 jenis vitamin dan mineral dalam VITALEA memenuhi keperluan nutrisi harian

d) Asid askorbik semulajadi dalam VITAMIN C disalurkan kepada bayi melalui susu ibu.

Kepada yang berminat untuk mencuba set ini boleh hubungi saya

~NAD
~SID 914093
~CALL/SMS/WHATSAPP 019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.