ASID FOLIK DAN KEHAMILAN


Salam hari Sabtu ibu-ibu semua..bagi ibu yang bercuti, ini lah hari yang terbaik yang dapat anda luangkan masa bersama-sama keluarga. Hari ini saya kongsikan sedikit info mengenai kepentingan asid folik semasa hamil.


Kebanyakan wanita hamil sedar bahawa makanan dan khasiat yang terdapat di dalam tubuh badan mereka akan dibekalkan untuk proses tumbesaran janin demi memenuhi segala khasiat yang diperlukannya. Namun kajian terkini mula menunjukkan betapa pentingnya kesan pengambilan khasiat yang sebaiknya terhadap perkembangan fizikal dan daya pemikiran bayi.


Asid folik adalah penting dalam mengurangkan risiko pelbagai kecacatan terhadap bayi seperti kecacatan tiub saraf (NTD) atau sumbing. Laporan hospital menganggarkan bahawa NTD berlaku pada kadar sekitar 10 kelahiran bagi setiap 10 000 orang di Malaysia.

Dalam kajian yang dijalankan hasil kerjasama antara UPM dan Universiti Otago, telah mendapati bahawa 3 daripada 4 wanita Malaysia yang mengandung adalah berisiko melahirkan bayi dengan kecacatan NTD akibat tahap folat yang rendah dalam diet mereka.

Ini menunjukkan betapa pentingnya asid folik kepada wanita hamil. Oleh itu, SHAKLEE telah mengeluarkan produk vitamin B COMPLEX yang mengandungi ASID FOLIK bagi membantu keperluan ibu hamil. Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semula jadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana, asid folik yang semulajadi tidak mudah untuk untuk diserap oleh badan hampir 99% asid folik yang berada di pasaran adalah sintetik.


Oleh itu, ibu-ibu hamil sekalian, pastikan pengambilan asid folik anda mencukupi  untuk tumbesaran bayi. Jika berminat untuk menggunakan vitamin B Complex boleh hubungi saya..

NAD
SID 914093
CALL/SMS/WHATSAPP 019-2639545

No comments:

Powered by Blogger.