KENCING MANIS ITU APA? 



Maksud diabetes atau kencing manis ialah apabila kandungan gula dalam darah adalah lebih tinggi dari normal dan pada masa yang sama pankreas tidak dapat merembeskan hormon insulin yang cukup.

GEJALA KENCING MANIS


"Pada tahun 2014, 2.6 juta rakyat Malaysia menghidap penyakit kencing manis. Malaysia berada di tangga ke -10 dunia untuk penyakit kencing manis."

Antara gejala kencing manis ialah :

1) Sering dahaga

2) Kerap kencing terutama sebelah malam waktu tidur

3) Sering lapar

4) Kurang berar badan

5) Selalu letih dan tidak bermaya

6) Kebas tangan atau kaki

7) Luka mengambil masa untuk sembuh 

Ramai kawan Nad mengalami masalah kencing manis semasa mengandung. Kesian apabila melihat mereka terpaksa berulang-alik ke hospital untuk dapatkan rawatan kencing manis. Alhamdulillah, Nad masih berada di zon yang selamat untuk ketiga-tiga anak.


Nad pernah tengok beberapa orang yang terpaksa dipotong kakinya kerana masalah kencing manis ini. Tak sangka sebenarnya kencing manis boleh memberikan kesan yang teruk sebegini.

Disini Nad mahu kongsikan pengalaman seorang sahabat yang berjaya menyelamatkan ibunya daripada dipotong kaki akibat Kencing Manis.

Jom teruskan membaca.


"Kalau nak cerita pengalaman sendiri memang banyak jugak dengan Vivix ni. 
Tapi kali ni Mek D nak ceritakan kisah mak yang ambil Vivix masa kaki berkudis akibat kencing manis. Selalunya Mek D baca je testimoni orang lain yang cakap luka cepat sembuh. Bila fikir balik benda ni. "Betul ke boleh kering luka dengan cepat? "

Sebab kalau tengok kudis dekat kaki mak yang bengkak dan berair tu, pergi hospital memang kena cuci luka tiap-tiap hari jugak rasanya. Sebab bengkak tu, kalau ikut masa Mek D balik rumah dah seminggu lebih sampai mak tak boleh nak berjalan. Jadi bila fikir balik, Vivix je yang Mek D rasa boleh bantu mak yang ada kencing manis. 

So, Mek D memang suruh mak minum Vivix tiap-tiap hari sambil tu Mek D cuci luka tu dengan Basic H dan sapu dengan krim herbal blend jugak. Dalam masa 3 hari je dah boleh nampak perubahan pada bengkak kaki mak. Bengkak dah makin surut dan isi bahagian kudis pun dah mula TUMBUH ISI yang baru. Nampak warna pink cantik isi dia. 

Alhamdulillah bila dah cuba untuk diri dan keluarga sendiri, Mek D boleh nampak betul-betul manfaat Vivix sama macam yang Mek D baca sebelum ni."
                                                                                                      - NORDIANA OMAR,KELANTAN-


Wah, mesti anda dah tahu apakan caranya untuk elakkan dipotong kaki semasa kencing manis. Jomlah cuba Vivix. 


Jika anda berminat untuk cuba Vivix, boleh terus klik di bawah 





No comments:

Powered by Blogger.