7 CARA MERAWAT PENYAKIT JANTUNG BAGI MENGELAKKAN SERANGAN MENGEJUT

22:00:00
Tahun lepas, Nad dikejutkan dengan berita serangan jantung yang berlaku kepada ayah mertua. Alhamdulillah, tiada masalah kronik yang berlaku. Cuma ayah mertua perlu jalani pembedahan bagi membesarkan saluran darah ke jantung.


Ramai sebenarnya yang mengabaikan kesihatan jantung. Tanpa jantung mungkin kita tidak bernyawa lagi. Sekarang ni ada macam-macam jenis penyakit jantung tau.

Tapi, pada hari ini Nad bukan ingin beri ulasan mengenai jenis penyakit jantung tetapi lebih kepada langkah pencegahan penyakit jantung.

Pendapat Nad, kita semestinya menjaga kesihatan jantung sejak dari usia muda. Sesiapa sahaja tidak kira usia dan jantina akan mudah mendapat sakit jantung.

Kebanyakan daripada rakyat Malaysia mendapat penyakit jantung hasil dari pemakanan yang tidak sihat. Apabila pemakanan pun tak sihat, ia cenderung menyebabkan penyakit tekanan darah tinggi dan kesannya yang lebih kronik ialah penyakit jantung.

Disini Nad akan dedahkan cara mencegah serangan jantung mendadak

1)  UBAH PEMAKANAN

Cubalah ubah daripada gaya pemakanan berlemak kepada tidak berlemak atau kurang lemak. Sebaiknya banyakkan makanan yang dipanggang dan direbus.

2) KAWAL BERAT BADAN

Apabila berat badan tidak dapat dikawal, ia menyebabkan lemak-lemak akan berkumpul di saluran darah ke jantung. Akibatnya salur darah akan tersumbat dan menjejaskan fungsi jantung

3) TIDAK MEROKOK

Kebanyakan mereka yang mendapat serangan jantung mengejut adalah disebabkan oleh merokok. Oleh itu, cubalah kurangkan atau berhenti terus merokok.

4) PASTIKAN TIDUR DENGAN CUKUP

Tidur yang tidak cukup juga meningkatkan serangan jantung. Menurut kajian, individu yang tidur kurang daripada  6 jam sehari, berisiko untuk mendapat penyakit jantung.

5) SENAMAN 

Memang terbukti dengan bersenam dapat mengurangkan risiko penyakit jantung. Kita boleh berlari, berjalan, menunggang basikal dan aktiviti-aktiviti riadah yang lain.

6) PILIHAN MAKANAN YANG BAIK

Semua sedia maklum kan, penyakit jantung berkait rapat dengan pemakanan. Jika kita sudah elakkan mengambil makanan berlemak, apa kata kita ambil pula makanan-makanan yang boleh mencegah penyakit jantung.

Antaranya seperti oat, salmon, avokado, minyak zaiton, berries, kacang peas, bayam dan kacang soya,

7) AMBIL SUPLIMEN 

Orang yang mendapat sakit jantung memang sangat boleh ambil suplimen bagi mencegah dan mengawal penyakit jantung. Suplimen yang Nad syorkan ialah VIVIX, VITAMIN E dan OMEGA GUARD






Ada satu lagi suplimen yang sesuai untuk mereka yang mempunyai penyakit jantung.

Baca sini " SUPLIMEN TERHEBAT UNTUK JANTUNG"

Nad yakin, jika anda ikut kesemua cara pencegahan penyakit jantung di atas, pasti serangan jantung mengejut dapat dielakkan

Jika anda memilih untuk mengamalkan suplimen, boleh hubungi Nad untuk dapatkan set jantung Shaklee ini dengan segera. Apa yang mampu Nad katakan disini, tiada yang mampu menandingi suplimen Shaklee untuk meningkatkan tahap kesihatan anda.
















No comments:

Powered by Blogger.