ATASI STROK DENGAN CEPAT SEBELUM LUMPUH SELURUH BADAN

05:50:00
"Strok merupakan punca kematian ketiga terbesar di Malaysia selepas jantung dan kanser. Setiap tahun dianggarkan 40 000 rakyat Malaysia mengalami strok. Strok boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa mengira jantina dan usia"

Dulu saya tidak ambil tahu sangat tentang strok ini kerana saya berpendapat strok hanya terjadi kepada mereka yang telah berusia sahaja. Tetapi anggapan saya silap. seawal usia 20an berkemungkinan besar mendapat sakit strok.

Strok ataupun penyakit angin ahmar merupakan serangan otak dan terjadi apabila bekalan darah ke otak terganggu. Penyakit strok berkait dengan penyakit darah tinggi apabila ia tidak dapat dikawal. Ini akan menyebabkan saluran darah ke otak pecah dan kesannya adalah strok. Jom kita tengok video bagaimana Encik Fahmi mengawal penyakit darah tinggi dengan sangat efektif.



Selain itu, pengaliran darah ke saluran jantung yang sempit dan tersumbat juga boleh mengakibatkan strok. Antara tanda-tanda strok ialah :

1) Facial Droop :Wajah tidak simetri atau herot sebelah apabila pesakit disuruh senyum

2) Arm Drift : Apabila pesakit disuruh meluruskan kedua-dua belah tangan ke depan untuk seketika sambil menutup mata, didapati salah satu tangan akan turun menandakan kelemahannya.

3) Speech : Percakapan pesakit kurang jelas dari segi sebutan atau kurang tepat dari segi maksud atau tidak mampu untuk bertutur apa-apa.

Jika seseorang mengalami salah satu gejala di atas, kebarangkalian dia mengalami strok adalah 72%. Seseorang yang disyaki mengalami strok perlu dihantar ke hospital untuk rawatan secepat mungkin.

Sebenarnya ada banyak langkah untuk kita atasi penyakit stroke ini, tetapi saya kongsikan  4 amalan paling penting yang senang untuk kita amalkan :

1) Bersenam dengan konsisten 30 minit setiap hari

2) Amalkan pemakanan seimbang dan jauhi diet tidak sihat

3) Kekalkan berat badan seimbang

4) Berhenti merokok

Menurut pakar :
Jika tidak menerima rawatan awal, pesakit boleh mengalami kesan defisit neorologi yang lebih teruk seperti paralisis, tidak boleh bercakap, tidak boleh menelan dan memerlukan bantuan orang lain untuk melakukan aktivit harian. Lebih menakutkan, strok yang besar juga boleh mengakibatkan kematian

Oleh itu, antara langkah bijak seperti anda lihat dalam video di atas ialah mengawal dahulu penyakit yang mengakibatkan strok iaitu penyakit darah tinggi. Seperti Encik Fahmi, beliau mengamalkan tips yang saya kongsikan di atas dan mengambil suplimen Shaklee.

Antara suplimen Shaklee yang berkesan untuk mengelakkan penyakit darah tinggi ialah Omega Guard. Omega Guard ialah minyak ikan dengan omega 3 berupaya melancarkan perjalanan darah ke seluruh badan. Oleh itu, ia dapat membantu mengawal penyakit darah tinggi dan seterusnya mencegah strok.

Nak Tahu Lagi Langkah Pencegahan Penyakit Darah Tinggi? (Klik SINI)

Jika anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai Set Darah Tinggi Shaklee, boleh hubungi saya. Pastinya saya akan berikan konsultasi paling tip top kepada anda.

Nad
Call/sms/whatsapps 019-2639545
prop2102@gmail.com



No comments:

Powered by Blogger.